Jakiś czas temu ABT zmodyfikowało sportową odmianę modelu Ateca, teraz przyszedł czas na CUPRA Formentor, czyli pierwszy samodzielny model hiszpańskiej marki
Pod koniec tego miesiąca, hiszpańska marka będzie świętować trzecie swoje urodziny, bowiem 31 stycznia 2018 roku została wydzielona jako odrębny producent samochodów sportowych. Te 3 lata dla CUPRY były bardzo obfite i pełne sukcesów, bo nie da się ukryć, że rozwój był znaczący. Do tej pory oferowane były 2 modele: Ateca oraz Leon, z czego ten drugi w wersji hatchback oraz sportourer. W międzyczasie pojawiło się kilka konceptów, w tym CUPRA Formentor Concept, który przerodził się w model produkcyjny. To pierwsze auto skonstruowane od podstaw przez hiszpańską markę i nie ma jego odpowiednika w gamie Seata, co jest sporą nowością. Teraz niemiecka firma zajmująca się tuningiem samochodów z grupy VAG postanowiła zainteresować się Formentorem. Efekt? Kilka koni mechanicznych więcej, ale nie tylko…
Otóż bazowo pod maską CUPRA Formentor jest silnik 2.0 310 KM (oraz 1.5 150 KM, ale tej wersji nie bierzemy pod uwagę). Wartości katalogowe robią wrażenie, ale ABT uznało, że to za mało i czas nieco dodać charakteru do tego auta. Tak też stworzyli swój pakiet modyfikacji, który sprawia, że otrzymujemy 370 KM oraz 450 Nm. To przyrost o 60 KM oraz 50 Nm. Jak przekłada się to na osiągi? Otóż bazowo Formentor potrzebuje 4,9 sekundy, aby osiągnąć pierwszą setkę. Po modyfikacjach od ABT wystarczy mu już tylko 4,6 sekundy, zatem jest to różnica zauważalna. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną, to dalej pozostaje ona ograniczona elektronicznie do 250 km/h i w tym temacie ABT nic nie poczyniło, a szkoda.
Mechaniczne zmiany w silniku to nie jedyne modyfikacje. Tuner zmienił także wydech i teraz rury wydechowe o średnicy 102 mm (4 cale), co przekłada się na bardziej rasowe brzmienie. Oprócz tego opcjonalnie możemy dobrać zestaw sprężyn obniżających współpracujących z aktywnym zawieszeniem, które obniżają auto o 35 mm. ABT oferuje również swoje felgi do Formentora i rekomenduje 20-calowy model Sport GR. Jeśli nie trafia on w Twój gust, to możesz wybrać również 20-calowe felgi FR i 19-calowe DR oraz ER-C. Koszt modyfikacji mechanicznej to 1.991,60 €, czyli około 9 000 złotych. Zainteresowani?
Foto. materiały prasowe tunera
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.