Redaktor | Fotograf

Po kilku latach obecności na rynku, BMW M4 doczekało się liftingu. Dotyczy on zarówno nadwozia coupe, jak i cabrio. Zakres zmian jest, jak zwykle w przypadku LCI BMW, naprawdę spory. Klienci doczekali się zmian zarówno stylistycznych, jak i technicznych. Moc nowych BMW M4 Competition po liftingu wzrosła o 20 koni mechanicznych.

LCI, czyli Life Cycle Impulse, to standardowe określenie na lifting modeli BMW. W przypadku najlepiej sprzedających się modeli M w segmencie klasy średniej premium obejmie on praktycznie wszystkie obszary. BMW M4 po liftingu otrzymało zupełnie nową stylistykę, opierającą się również o sportowy model CSL. Wnętrze także doczekało się zmian, które dotknęły głównie sfery multimedialnej. Dla entuzjastów osiągów, pod maską odmiany M4 Competition z napędem MxDrive pojawi się teraz o 20 koni mechanicznych więcej.

Reflektory w nowej stylistyce nadają przedniej części nowego BMW M4 Coupé i nowego BMW M4 Cabrio nowoczesny wygląd. Standardowe reflektory diodowe mają teraz bardzo charakterystyczną strukturę i większy zakres funkcji. Dwie pionowe diody LED w kształcie strzałek przejmują funkcje świateł pozycyjnych, świateł dziennych, a także kierunkowskazów. W tylnej części modeli po liftingu pojawiły się nowe lampy laserowe, znane już z modelu M4 CSL. Kolejne subtelne akcenty podkreślające szlachetną elegancję to nowa powierzchnia wokół logo BMW i logo M z tyłu modeli Competition. Podstawa logo BMW jest teraz w błyszczącym kolorze czarnym, a emblemat BMW M GmbH na tylnej klapie ma srebrną obwódkę. Opcjonalnie można również zamówić grafikę M na masce i tylnej klapie pozwalająca na indywidualizację wyglądu zewnętrznego. 

BMW M4 po liftingu zyskało również nowe elementy we wnętrzu. W pełni cyfrowy zestaw wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Ekran i system operacyjny, który obejmuje również inteligentnego asystenta osobistego BMW, a zatem jest zaprojektowany pod kątem obsługi dotykowej i głosowej, jest teraz oparty na BMW Operating System 8.5. Tym samym grafiki M i treści wskazywane na wyświetlaczu kontrolnym uzupełnione zostały o nową formę obsługi standardowej 3-strefowej klimatyzacji automatycznej. Usunięto niestety fizyczny panel do jej obsługi.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo będzie teraz dostępny w trzech specyfikacjach mocy. Połączenie jednostki napędowej o mocy 480 KM z 6-biegową skrzynią manualną w nowym BMW M4 Coupé jest nadal unikalną ofertą na tle konkurencji. Silnik nowego BMW M4 Competition Coupé w wersji RWD generuje moc 510 KM i przenosi ją na drogę za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. W modelach Coupé i Cabrio z napędem na wszystkie koła skrzynia ta wraz z napędem M xDrive pozwala przełożyć zwiększoną do 530 KM moc silnika na ekscytującą dynamikę jazdy. Oznacza to wzrost o 20 koni względem odmiany przed liftingiem.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *