Samochody elektryczne to podobno przyszłość motoryzacji, ale żeby brać nimi udział w Rajdzie Dakar? Na taki pomysł wpadło Audi, a ich plan wydaje się być możliwy do zrealizowania
Dotychczas najpopularniejsze samochody elektryczne w motorsporcie kończyły się tak naprawdę na Formule E. No dobra, były jeszcze elektryczne rajdówki, ale o ile Formuła E ma jakieś grono fanów, tak przejazdy elektrycznych rajdówek kończyły się gwizdami i narzekaniem tłumu (przykład – zeszłoroczny Rajd Barbórka). Teraz Audi chce udowodnić, że elektryki mogą brać udział w zmaganiach długodystansowych i zamierza wystartować autem elektrycznym w Rajdzie Dakar. Tak, nie przesłyszeliście się, Audi wróci do świata rajdów i to pojazdem elektrycznym, który ma za zadanie pokonać prawdopodobnie jeden z najbardziej wymagających rajdów świata, który wiedzie w większości, po totalnych bezdrożach. Jak to możliwe?
„Wieloaspektowe zaangażowanie w sporty motorowe jest i pozostanie integralną częścią strategii rozwoju Audi. Chcemy w przyszłości nadal podkreślać slogan naszej marki “Vorsprung durch Technik” w międzynarodowym środowisku sportów motorowych na najwyższym poziomie i rozwijać innowacyjne rozwiązania techniczne dla naszych samochodów przeznaczonych do codziennego użytku. Najtrudniejszy rajd na świecie jest świetnym etapem w drodze do tego celu.”
mówi Markus Duesmann, prezes, a jednocześnie członek zarządu ds. rozwoju technicznego i linii produktowych AUDI AG
Dzięki zastosowaniu w pojeździe, który weźmie udział w Rajdzie Dakar alternatywnej koncepcji napędu, Audi jest teraz w stanie sprostać najbardziej ekstremalnym warunkom. Pojazd będzie napędzany przez mocny, elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia pochodzi z akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy, za pomocą konwertera energii – wysoko wydajnego silnika TFSI. Intencją dla takiego rozwiązania jest stałe zwiększanie wydajności elektrycznego układu napędowego i akumulatora. Doświadczenie zdobyte w rajdzie powinno zostać następnie wykorzystane do dalszego rozwoju przyszłych, elektrycznych modeli produkcji seryjnej.
„Zaangażowanie w Formułę E towarzyszyło fazie transformacji Audi. Dziś elektromobilność dla naszej marki nie jest już marzeniem o przyszłości, ale działaniem w teraźniejszości.”
podkreśla Markus Duesmann
Rajd Dakar zastąpi obecne, fabryczne zaangażowanie Audi w Formułę E, które po zakończeniu sezonu 2021 nie będzie już kontynuowane w postaci zespołu fabrycznego Audi. Wykorzystanie nowo opracowanego układu napędowego Audi przez zespoły customer racing będzie możliwe za około dwa lata.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.