Audi RS Q8 z wyciętym DPF’em brzmi znacznie lepiej od seryjnej wersji

Audi RS Q8 to najszybszy seryjny SUV na Północnej Pętli, ale wersja europejska nie brzmi tak rasowo jak chociażby ta sprzedawana na Bliskim Wschodzie. Powód?

Nie od dziś wiadomo, że samochody na dany rynek różnią się między swoimi odpowiednikami na innym rynku sprzedażowym. Wynika to między innymi z różnicy w przepisach, profilu klienta oraz warunków w jakich auto będzie używane. Jak wiemy, w Europie panują bardzo restrykcyjne normy odnośnie emisji spalin, więc producenci, którzy oferują auta na naszym rynku, musza dostosować swoje produkty. Czasami możemy zauważyć, że jest u nas więcej hybryd lub są mniejsze silniki, a jeśli nawet samochody mają tą samą jednostkę to często są różnice w mocy i każde auto w Europie ma filtr cząstek stałych (DPF). Jednak na przykład w Katarze są całkiem inne przepisy i tam DPF nie jest wymagany, więc Audi RS Q8 rozwija skrzydła.

Audi RS Q8

Właśnie dzięki temu możemy usłyszeć jak brzmi silnik 4.0 V8 od Audi w pełnej krasie. Nie ograniczają go żadne przepisy, wiec spokojnie może pokazać na co go stać. Nagranie wraz z sesją przygotował Auditography i to właśnie na nim mamy okazję usłyszeć jak potężną moc ma ta jednostka. Wersja europejska jest nieco stłumiona przez przepisy, ale i tak 600 KM oraz 800 Nm pozwala na naprawdę świetne osiągi. Tunerzy pokazali już nie raz, że z tej jednostki można naprawdę sporo wykrzesać. Osiągali wartości na poziomie 800-950 KM i nie stanowiło to większego problemu. Gdyby jeszcze można było legalnie zrezygnować z DPF’a to mamy zestaw idealny.

Audi RS Q8

Samo Audi RS Q8 już w podstawowej wersji robi wrażenie, bo sprint do setki na poziomie 3,8 sekundy i prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h to wartości kiedyś zarezerwowane tylko dla super samochodów. Dzisiaj możemy ich doświadczać w rodzinnym SUV’ie, który jednego dnia może być jednocześnie idealnym daily carem i zagwarantować niesamowite emocje na torze. W tym tkwi właśnie przepis na sukces takich samochodów jak RS Q8, bo SUV’y zdominowały nasz rynek. Ostatnio pojawiły się informacje, że powstanie BMW X8 M, które to ma oferować 750 KM z hybrydowego V8, zatem ten segment ma jeszcze spory potencjał.

Foto and video Auditography