Redaktor | Fotograf

Nowy SUV Alfy Romeo w końcu został oficjalnie zaprezentowany. Choć wiedzieliśmy o nim od dawna, jego premiera była wiele razy przesuwana. Tym razem jednak, wszystko jest już oficjalne. Tonale, bo tak będzie nazywał się nowy model, reprezentuje markę w segmencie kompaktowych SUVów. Będzie więc nieco mniejszy niż obecne już w gamie Stelvio. Jednak czy pomimo obszernej konkurencji dobrze sobie poradzi?

Alfa Romeo jeszcze niedawno była w dużym dołku. Sprzedaż nie była najlepsza, a w pewnym momencie na rynku pozostał tylko jeden model. Jednak Włosi dobrze poradzili sobie w kryzysie, a prezentacja Giulii i Stelvio przyniosła nową jakość. Jednak nie można oprzeć sukcesu wyłącznie na dwóch modelach. Już od dłuższego czasu mówiło się więc o prezentacji kolejnego samochodu, który będzie reprezentował markę w popularnym segmencie kompaktowych SUVów. Po kilku przesunięciach, w końcu do tego doszło. Alfa Romeo właśnie pokazała nowy model, czyli Tonale.

Alfa Romeo Tonale zaprezentowana - powiew świeżości w segmencie

Pod względem designu, nie ma dużego zaskoczenia. Już kilka tygodni temu, Włosi pokazywali nam skrawki stylistyki nowego modelu. Pomimo tego, trzeba przyznać, że Tonale prezentuje się świetnie. Z pewnością jest jednym z najładniejszych przedstawicieli swojego segmentu. Tylne lampy, które są połączone pasem świetlnym kontynuują stylistykę przednich reflektorów. Niestety, z tyłu nieco brakuje prawdziwych końcówek wydechów. Felgi mają wzór podobny do tych ze starszych modeli.

Alfa Romeo Tonale zaprezentowana - powiew świeżości w segmencie

We wnętrzu, uwagę przykuwa przede wszystkim zupełnie nowy ekran środkowy. Jest on podobny do tych znanych z BMW i ma wielkość 10,25 cala. Drugi wyświetlacz jaki znajdziemy we wnętrzu odpowiada za zegary. Ma on przekątną 12,5 cala. Zegary z ogromnymi łopatkami są już znane z innych modeli Alfy Romeo. Co ciekawe, Alfa Romeo jest na czasie i będzie sprzedawać Tonale wraz z certyfikatem NFT.

Podstawowymi jednostkami napędzającymi Tonale będą benzyniaki o pojemności 1.5 litra. Otrzymają one układ miękkiej hybrydy. Słabsza odmiana osiągnie 130 koni, podczas gdy mocniejsza 160 koni. W gamie pojawi się także hybryda typu plug-in, która zapewni znacznie lepsze osiągi. Jej moc to 275 koni mechanicznych, na które składają się silnik benzynowy 1.3 na przedniej osi i elektryk na tylnej osi. Przyspieszenie do setki ma zająć jedynie 6,2 sekundy. Wersja PHEV ma oferować do 50 kilometrów zasięgu na samym prądzie. W ofercie Tonale znajdą się jedynie skrzynie automatyczne. Na część rynków europejskich jest przewidziany również silnik diesla.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *