Wymiana oleju silnikowego w elektryku? Okazuje się, że jak najbardziej to możliwe! Poznajcie historię dealera Mercedesa z Melbourne w Australii, gdzie doszło do “niewinnej pomyłki”.
Niewątpliwą zaletą samochodów elektrycznych są niższe koszty eksploatacji, co wynika z mniejszej ilości podzespołów mechanicznych. Jednak jak się okazuje, niektóre autoryzowane punkty obsługi jeszcze tej informacji nie odnotowały. Dlatego nie ma się co dziwić, że właściciel Mercedesa EQA 250 był zaskoczony, kiedy po wizycie w serwisie okazało się, że został obciążony dodatkowym kosztem za “wymianę oleju silnikowego i filtrów”. Skoro samochody elektryczne nie posiadają silników spalinowych, to nie wymagają wymiany oleju ani filtrów. Czy, aby na pewno?
Zdarzenie miało miejsce w Melbourne w Australii, gdzie właściciel zabrał swojego Mercedesa EQA 250 do serwisu w 3 Point Motors na rutynowy przegląd. Po wizycie w serwisie zobaczył fakturę za usługę, na której widniał koszt “wymiany oleju i filtrów”. Mężczyzna opublikował film na TikToku, w którym pokazał fakturę i wyraził swoje zaskoczenie.
– Problem polega na tym, że ten samochód jest w pełni elektryczny. Obciążono mnie kosztem wymiany oleju i filtrów w samochodzie, który jest w pełni elektryczny. Bez żadnego układu hybrydowego – w pełni elektryczny. – mówi autor nagrania. – Pomyślałem, że sprawdzę to jeszcze raz, mam ten samochód od dwóch lat, sprawdźmy to po raz 14. dzisiaj – tak, to na pewno samochód elektryczny. – dodaje użytkownik TikToka.
Właściciel EQA 250 początkowo myślał, że jest to próba oszustwa, ale przedstawiciel salonu Mercedesa określił to jako “niewinną pomyłkę”. Pracownik salonu pomylił się podczas drukowania faktury, a kierowca otrzymał błędną informację o kosztach usługi. Przedstawiciel salonu 3 Point Motors Mercedes-Benz powiedział, że “cenny członek zespołu przypadkowo wybrał zły kod usługi podczas drukowania faktury dla serwisu samochodu elektrycznego”. Dodano także, że błąd nie wpłynął na cenę lub faktyczne prace wykonane przy samochodzie. Pomyłkę zauważono dopiero w momencie, gdy właściciel odebrał pojazd.
Salon przeprosił za zaistniałą sytuację i zaproponował wydrukowanie nowej, poprawnej faktury, ale kierowca odmówił skorzystania z tej opcji. Ostatecznie korygująca faktura została wysłana do właściciela pojazdu. Wydaje się, że wszystko zakończyło się dobrze, a salon zapewnił, że taka sytuacja się nie powtórzy. Do tej pory na TikToku obejrzano film 36 tysięcy razy, więc opinia na temat salonu nie będzie zbyt dobra.
@matty_johns2 #mercedes #mercedesbenz #electriccar #victoria #australia #cars #automotive #carservice #servicecentre #eqa #ripped #electricmerc #eqa250 #eletricmotor ♬ original sound – user5130993662929
Źródło: @matty_johns2
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.