Debiut LMDh oznacza koniec klasy DPi. Acura wraz prezentacją swojego hybrydowego ARX-06 kontynuuje jednak wyścigowy program w serii IMSA.
WEC oraz IMSA to dwie najwyższe rangą serie wyścigów długodystansowych na świecie. Trwająca obecnie rewolucja w homologacji prototypów znacząco zwiększyła zainteresowanie tego typu pojazdami wśród producentów. Podział na równoległe, a jednocześnie różne LMH oraz LMDh przyniosły producentom oczekiwanie ujednolicenie osiągów, oraz obniżenie kosztów. My z kolei otrzymamy zróżnicowaną stawkę w obu tych seriach. Jeśli chodzi o klasę LMDh, swoje prototypy testować zaczęli tacy producenci jak Porsche, Cadillac, BMW czy Acura, która najdłużej czekała z prezentacją swojego ARX-06 bez kamuflażu. Japończycy w końcu przedstawili swój oręż do walki w wyścigach długodystansowych, zdradzając więcej detali technicznych.
Precyzyjnie wykonane osiągi są podstawą wszystkiego, co robi Acura. Kiedy jesteś marką wyczynową, musisz ścigać się — proste. Zarówno istniejący prototyp ARX-05, jak i nasz oparty na produkcji NSX GT3 okazały się projektami wygrywającymi wyścigi i mistrzostwa na torach w całej Ameryce Północnej. Teraz, wraz z wprowadzeniem nowej, zelektryfikowanej Acury ARX-06, z niecierpliwością czekamy na zmierzenie się z innymi markami motoryzacyjnymi premium z całego świata. Kontynuujemy zatem naszą zwycięską drogę.
Jon Ikeda, wiceprezes i specjalista ds. marki Acura
W porównaniu do większości prototypów LMDh, których bazą stanowią silniki V8, Acura postawiła na mniejsze V6. Jednostka ta będzie mieć pojemność 2,4 litra. Przy ograniczonej klasowo wydajności układu elektrycznego na poziomie 50 koni mechanicznych pojemność ta może wydawać się za mała. Mimo to Acurze udało się osiągnąć regulaminową zsumowaną moc na poziomie 500kW (680KM).
Nowa Acura ARX-06 zawiera elementy naszej zwycięskiej technologii Indy, technologii Hondy z Formuły 1 i technologii Rolex 24. Udało się to osiągnąć przy użyciu światowej klasy technologii symulacji, projektowania, rozwoju i produkcji Honda Performance Development. Wszystko to zostało opracowane, przetestowane i zatwierdzone przez naszych inżynierów. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Teraz naprawdę zaczyna się wyzwanie i ciężka praca, w tym wyczerpujące 24-godzinne symulacje i nauka, jak zmaksymalizować wszystkie aspekty wydajności.
David Salters, prezes i dyrektor techniczny Honda Performance Development
Acura planuje debiut swojego ARX-06 na przyszłoroczny sezon IMSA, zaczynając od otwierającego wyścigu, jakim jest 24h of Daytona. Na ten moment producent nie potwierdził zaangażowania w mistrzostwa WEC, co może oczywiście dziwić. Nie oszukujmy się bowiem, możliwość startów w Le Mans najwyższą klasą pojazdów na pewno jest kusząca. Miejmy nadzieję, że Acura nie zrezygnuje z takiej opcji.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.