Bawarczycy wreszcie zaprezentowali swój prototyp LMDh. Na ten moment potwierdzono jedynie, że BMW M Hybrid V8 wystartuje w mistrzostwach IMSA.
Cały świat motorsportu skupiony jest obecnie na perle w koronie wyścigów długodystansowych, czyli 24 Heures du Mans. Przy tej okazji BMW postanowiło zaprezentować swój prototyp LMDh, czyli M Hybrid V8. Zbieżność terminów mogła sugerować, że wraz z prezentacją samochodu, Bawarczycy potwierdzą również zaangażowanie w Mistrzostwa Świata Wyścigów Długodystansowych WEC. Tak się jednak nie stało. Tym samym na ten moment jesteśmy jedynie pewni, że najnowszy prototyp producenta z Monachium zobaczymy w amerykańskiej serii IMSA.
Najważniejszym zadaniem i największym wyzwaniem dla ekipy projektantów w zespole projektowym programu LMDh było to, że prototyp musiał być wyraźnie rozpoznawalny jako samochód BMW M Motorsport. I mogę to powiedzieć wszystkim fanom, wystarczy jedno spojrzenie, aby potwierdzić, że BMW M Hybrid V8 to BMW. Wyraźnie nosi geny BMW M. Uwielbiam też malowanie w kamuflażu z odniesieniami do wielkiej historii marki w Ameryce Północnej. Gratulujemy działom projektowania i aerodynamiki w BMW M Motorsport oraz Dallarze w ich wspaniałej pracy. Nie mogę się doczekać, kiedy wkrótce zobaczę BMW M Hybrid V8 na torze.
Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M
Na ten moment nie wiemy zbyt wiele o samej konstrukcji pojazdu. Obecna prezentacja skupiała się bowiem bardziej na aspekcie kosmetycznym oraz faktu obchodów 50-lecia dywizji M BMW. Wiele uwagi poświecono projektowi nadwozia oraz testowego malowania, które kryją nawiązania do dziedzictwa całej marki. Jeśli chodzi o aspekty konstrukcyjne, to z samej nazwy łatwo wywnioskować, że prototyp napędzany będzie przez układ hybrydowy składający się z jednostki V8 oraz silników elektrycznych. Jest to kolejny samochód homologacji LMDh, który wyposażony będzie w widlastą ósemkę, co w erze downsizingu na pewno ucieszy purystów motoryzacji.
Debiut samochodu zaplanowany jest już na rok 2023, a konkretniej – na przyszłoroczną edycję 24h of Daytona. Do tego czasu Bawarczycy na pewno będą się dzielić kolejnymi postępami prac i testów nad BMW M Hybrid V8.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.