Pierwszy typowy elektryk ze Stuttgartu, czyli Porsche Taycan w ciagu 2020 roku sprzedał się w podobnej liczbie, co Cayman i Boxter.
Porsche Taycan ma za sobą pierwszy pełny rok sprzedaży, po tym, jak zadebiutowało w drugiej połowie 2019 roku, a do salonów weszło pod jego koniec. Pierwszy w pełni elektryczny 4-drzwiowy sedan ze Stuttgartu okazał się sporym sukcesem. Szybko przykuł uwagę świata motoryzacji przez połączenie osiągów oraz zasięgu, który zawstydza niejednego elektryka o znacznie niższej mocy. Taycan oferowany jest w trzech wersjach: 4S, Turbo i Turbo S. Dysponują one kolejno mocą 530, 680 oraz 761 koni mechanicznych. Turbo S, czyli najlepsza wersja potrafi się rozpędzić do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a zasięg w wypadku normalnej jazdy waha się od 300 do nawet ponad 400 kilometrów w zależności od wersji, ponieważ 4S oferowane jest z bateriami o pojemności 79.2 kWh, a te z oznaczeniem Turbo oraz Turbo S mają magazyn energii, który pomieści 93,4 kWh. Taki zestaw parametrów pokazuje jasno, że głównym konkurentem jest Tesla Model S.
W ciągu 2020 roku zostało zakupionych 20015 sztuk Taycana. Jest to około 14% sprzedanych przez Porsche samochodów. Tym samym pierwszy elektryk niemieckiej marki zbliżył się pod względem ilości sprzedanych pojazdów do modeli 718 Cayman oraz 718 Boxter, które podczas 2020 roku salon opuszczały łącznie 21784 razy. Oznacza to, że kompletna nowość w ofercie Porsche prawie pokonała dwa modele, które są w ofercie od wielu lat i wyrobiły sobie pozycję. Naturalnie nie są to najbardziej popularne modele w ofercie marki ze Stuttgartu i są to raczej budżetowe propozycje jak na taką markę, jak Porsche, lecz liczba sprzedanych Taycanów mogłaby być jeszcze większa, gdyż po otwarciu rezerwacji, które miało miejsce półtora roku temu, zaliczkę wpłaciło aż 30 tysięcy chętnych kupców.
Porsche Taycan ma przed sobą długą drogę do zbudowania mocnej pozycji w ofercie Niemców, jako że legendarny model 911 sprzedał się w liczbie 34 tysięcy sztuk, a najbardziej popularny pojazd, który pokazuje kierunek obrany przez obecną motoryzację, czyli SUV Cayenne i w ciągu 2020 roku na drogach pojawiło się aż 92860 nowiutkich modeli. Niemniej jednak Taycan ma za sobą niezwykle obiecujący start, który niejako oswoi klientów Porsche z elektromobilnością, która czy to nam się podoba, czy nie jest przyszłością motoryzacji.
Foto. materiały prasowe producenta