Prezes marki Skoda, Thomas Schäfer przyznał w wywiadzie, że w planach na tę dekadę jest wypuszczenie nowych modeli elektrycznych.

Niedawna premiera Skody Enyaq to przełom dla czeskiej marki. Producent zapragnął wejść na rynek samochodów elektrycznych z przytupem, a SUV z Mlady Boleslav prezentuje się naprawdę okazale. Skoda jednak ciągle zaznacza, że jej ofensywa dopiero się rozpoczyna. W końcu jeżeli powiedziało się A, trzeba powiedzieć również B. Wie o tym prezes przedsiębiorstwa z kraju naszych południowych sąsiadów, Thomas Schäfer. Niemiec w rozmowie z portalem Autocar odniósł się do tematu wprowadzenia na rynek nowych elektryków. Schäfer potwierdził, że takowe plany istnieją, lecz potrzebne jest więcej czasu oraz pieniędzy.

Po pierwsze – wszystko kosztuje. Mógłbym chcieć stworzyć kolejne dziesięć modeli, ale to się nie wydarzy. Nie zamierzamy podwajać swojego portfolio. Jeśli chodzi o samochody elektryczne, wraz z nadchodzącym Enyaqiem potrzebujemy czegoś mniejszego – być może auta miejskiego – i modelu z gamy sedanów, czegoś w stylu Octavii przyszłości.

Dla naszej marki są to najważniejsze samochody elektryczne, jakie będziemy rozwijać w tej dekadzie. Tworzenie koncepcji pojazdu zajmuje przynajmniej dwa-trzy lata, więc prawdopodobnie połowa dekady jest bezpieczną datą.

mówi CEO Skody, Thomas Schäfer
Skoda Thomas Schäfer

Przeskok technologiczny z tworzenia ,,tradycyjnych” samochodów napędzanych jednostkami spalinowymi, a tych z silnikami elektrycznymi jest procesem dość długotrwałym i kosztownym. Dlatego więc Skoda ma zamiar jak najdłużej godzić oba te działania, by zachować zdrowy balans.

Wciąż uważamy, że Enyaq ma w sobie spory potencjał i jest w stanie sprostać szerokiemu popytu – od eleganckiego SUV-a aż po terenowe kombi. Próbujemy wszystko balansować i odkryć właściwy moment, w którym nasze fabryki będą musiały przejść na produkcję samochodów elektrycznych.

powiedział Thomas Schäfer

Schäfer przyznaje również, że jego marka będzie skora do wykorzystania nowej platformy Volkswagena – ID Lite. Jest ona tworzona pod nadchodzące samochody elektryczne grupy VAG.

Biorąc pod uwagę nową platformę ID Lite Volkswagena, Skoda zdecydowanie będzie zainteresowana budową czegoś z użyciem tej architektury. Na pewno jednak będzie to wyglądać zdecydowanie inaczej [niż u Volkswagena; przyp. red].

dodaje Thomas Schäfer
Skoda Enyaq iV

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *