Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Jeszcze parę lat temu nikt by się nie spodziewał, że w 10 miesięcy Renault będzie w stanie sprzedać 74 484 egzemplarze samochodów elektrycznych, szczególnie że trwa pandemia i globalna sprzedaż spada.

Elektryczna rewolucja trwa i nawet jeśli ktoś odrzuca tę myśl, to liczby mówią jasno, że z miesiąca na miesiąc po naszych drogach jeździ coraz więcej samochodów hybrydowych i elektrycznych. W 2020 roku do końca października w Europie sprzedano już łącznie 506 873 samochody elektryczne, co oznacza ponad 70% wzrostu w 2020 roku w stosunku do roku poprzedniego. Udział Renault w tym sektorze rynku wynosi 16,4% z liczbą 83 044 sprzedanych modeli. Od 2010 roku Renault jest pionierem i liderem elektrycznej mobilności w Europie, dlatego też producent chwali się tymi liczbami i nie powinniśmy mu się dziwić, długo pracowali na swój sukces.

Renault

Do końca października br. w Europie nabywców znalazły 74 484 Renault ZOE. Renault ZOE pozostaje najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym w Europie (14,7% udziału w rynku). Jest liderem sprzedaży we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii. W segmencie lekkich samochodów dostawczych Renault Kangoo Z.E. jest liderem sprzedaży z udziałem 29,9%. Również w Polsce, przy ogólnym spadku sprzedaży samochodów osobowych o ponad 28%, sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła dwukrotnie. Renault, z 250-procentowym wzrostem zajmuje na tym rynku 3 miejsce. Warto dodać, że jej najbliżsi rywale z Francji, czyli Peugeot e-208 oraz Opel Corsa-e, również zajmują dobre lokaty. Peugeot zajął 4. miejsce z wynikiem 13 266 egzemplarzy sprzedanych w pierwszej połowie 2020 roku, choć w tym czasie Renault sprzedało 36 663 sztuki ZOE, jednak to e-208 jest nowością na rynku, a ZOE występuje tutaj jako weteran.

Renault

Oprócz oferty samochodów elektrycznych grupa proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur, Nowy Megane i Nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia ta jest również dostępna w Nowym Renault Arkana. Grupa Renault podejmuje zobowiązanie osiągnięcia zerowej emisji CO2 w Europie do 2050 roku. Do 2030 roku obniży emisję CO2 o 50% w porównaniu z poziomem z 2010 roku. Od 2022 roku wszystkie nowe modele Grupy będą oferowane również w wersji elektrycznej lub zelektryfikowanej. Przewiduje się, że za pięć lat 50% sprzedanych samochodów będą stanowiły pojazdy z napędem elektrycznym lub hybrydowym.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *