Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Jeśli ktoś szuka samochodu o nieprzeciętnej stylistyce i dobrym smaku to Renault Arkana będzie propozycją idealną, tylko pytanie jak z ergonomią?

Od pewnego czasu panuje trend tworzenia SUV’ów o nieco bardziej wysmakowanej stylistyce, co nazywa się jako wariant Coupe. W zasadzie brzmi to dziwne, bo jak można połączyć SUV’a i Coupe skoro to dwa gryzące się ze sobą światy? Okazuje się, że jednak można i tak naprawdę producenci pokroju Porsche czy Mercedesa mają od dawna w gamie takie modele. Teraz Renault idzie w ślad za nimi i przygotowało dla swoich klientów coś o stylistyce nieco bardziej ze świata premium. No dobra, może nie zrobiło tego teraz, bo auto o nazwie Arkana znamy mniej więcej od dwóch lat, a od roku widnieje ono na rynku, tyle tylko, że w Rosji. Teraz samochód trafił do Europy i wprowadzono w nim całkiem dużo zmian.

Renault Arkana

Nowe Renault Arkana pojawi się na naszym rynku w wersji RS-Line, czyli tej o nieco bardziej sportowym zacięciu, przynajmniej wizualnie. Na wstępie uprzedzamy, że klasycznej wersji RS nie będzie, bo nie jest to auto będące na liście priorytetów do stworzenia wariantu sportowego. Chociaż w sumie szkoda, jakby wsadzić tam silnik o mocy 300 koni mechanicznych, napęd na cztery koła i ciekawy pakiet stylistyczny to może faktycznie rywalizowalibyśmy z jakimś modelem ze świata premium?Dalsze zmiany to przede wszystkim wnętrze, bo na rynku europejskim będzie dostępny system znany z Clio/Captura, czyli wielki pionowy ekran z poziomu, którego możemy obsługiwać multimedia oraz ustawienia samochodu.

Renault Arkana

Jeśli chodzi o użyteczność tego auta to na przykład bagażnik ma 513 litrów pojemności. Oczywiście mowa o wersji nie hybrydowej, bo właśnie układy zelektryfikowane są kolejną różnicą pomiędzy wersją rosyjską a europejską. Na naszym rynku pojawi się wersja E-Tech Hybrid 140 oraz TCe 160 (również słabsze TCe 140) z układem mild-hybrid 12V. Ta druga wersja to tak zwana miękka hybryda. W pełnej hybrydzie do dyspozycji będzie silnik 1.3 TCe z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną o mocy 140 koni mechanicznych. Technologia E-TECH Hybrid, montowana w Clio, Capturze i Megane, to innowacyjne rozwiązanie, chronione ponad 150 patentami. Przy jego opracowaniu wykorzystano bogate doświadczenie grupy w zakresie samochodów elektrycznych i Formuły 1. Nowe Renault Arkana pojawi się w sprzedaży w Europie w pierwszym półroczu 2021

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *