Diess

Prezes zarządu grupy, Volkswagen Herbert Diess miał okazję przejechać się Teslą Model Y, która według niego w wielu aspektach jest dla Niemców punktem odniesienia.

Podczas swojej ostatniej wyprawy do naszych zachodnich sąsiadów, Elon Musk spotkał się z prezesem zarządu Volkswagena. Herbert Diess postanowił dać założycielowi Tesli przejechać się modelami ID.3 i ogłoszonym niedawno ID.4. Teraz okazuje się, że miliarder z Republiki Południowej Afryki także przygotował coś dla Niemca i pozwolił mu przetestować Teslę Model Y. Rzadko spotykamy sytuację, gdy głowy największych firm ot tak pozwalają konkurencji na próbną jazdę swoimi pojazdami (w przypadku ID.4 – przedpremierowo!). Tym bardziej, że ID.4 i Model Y będą dla siebie bezpośrednią konkurencją na rynku elektrycznych crossoverów. W słowach obu panów nie widać jednak rywalizacji. Ba, Diess przyznał, że dla Volkswagena Tesla jest w wielu aspektach punktem odniesienia.

Testowałem Teslę Model Y wraz z moim kolegą, Frankiem Welschem. Ten samochód jest dla nas punktem odniesienia w wielu aspektach (nie we wszystkich!): Wrażenia użytkownika, możliwość aktualizacji, właściwości jezdne oraz osiągi są z najwyższej półki. Wrażenie robi też sieć ładowania i zasięg. Ma jedną wielką przewagę na tle innych – [Model Y] jest przemyślany jako samochód elektryczny, podobnie jak ID.3. Wielu naszych konkurentów wciąż używa do takich projektów platform ICE. Skutek: nie są w stanie stworzyć najlepszych aut elektrycznych.

Herbert Diess na swoim profilu na LinkedIn

Od dłuższego czasu widać, że Diess oraz Musk mają do siebie wiele szacunku i wręcz sympatyzują ze sobą. Szef grupy Volkswagena mówił o Tesli jako kluczowym czynniku przy rozpoczęciu i napędzaniu rewolucji elektrycznej. Przyznał, że ma do niej spory respekt i traktuje ją bardzo poważnie. Musk zaś przyznał, że Diess za sterami Volkswagena robi dla elektrycznej motoryzacji więcej niż jakikolwiek inny producent na świecie.

Diess i Musk

Spotkanie tylko podsyciło ciekawość dziennikarzy, którzy zaczęli spekulować o możliwości współpracy między VW a Teslą. Diess jednak bardzo szybko i konkretnie uciął te spekulacje, mówiąc:

Tylko jeździliśmy ID.3 i gadaliśmy. Nie szykujemy biznesu ani współpracy.

Herbert Diess

Skoro jednak pojawiły się takie doniesienia i te pytania trafiały do prezesa VAG-a, to może jest w tym jakaś metoda? Być może chociaż drobna technologiczna współpraca obu firm mogłaby sprawić, że rozwój tej gałęzi motoryzacji posuwałby się trochę szybciej do przodu, a auta byłyby atrakcyjniejsze dla klientów. Na razie to tylko gdybanie, ale w przyszłości taki scenariusz mógłby być korzystny dla obu stron.

Volkswagen ID.3

Foto. LinkedIn; materiały prasowe Volkswagena

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *