Historia fabryki w Zwickau zaczyna się w 1904 roku, kiedy to produkowała auta marki Horch. Od tamtego czasu z linii produkcyjnej zjechało 9 512 001 aut, a teraz będą to same elektryki
Nadchodzi czas zmian, które były nieuniknione, a mówiło się o nich od lat. Kiedyś samochody elektryczny ciekawostkę, potem alternatywę, a dzisiaj stały się stylem życia i obowiązkiem nakładanym na producentów. Fabryka Volkswagena w Zwickau od maja 1990 roku produkowała pojazdy spalinowe. Na liście samochodów wyjeżdżających z tej fabryki znajdowały się takie modele jak Polo, Golf, Golf Estate, Passat Saloon i Passat Estate. Łącznie przez 30 lat wyjechało stamtąd 6 049 207 samochodów, z których zapewne znaczna większość dalej jeździ po drogach i ma się całkiem dobrze. Teraz przyszła wielka zmiana i produkcja samochodów spalinowych w tej fabryce została oficjalnie zakończona. Od dzisiaj wyjeżdżać z niej będą tylko elektryki.
„Dzisiaj jest dla nas historyczny dzień. Jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy do tej pory, a jednocześnie z niecierpliwością oczekujemy tego, co przyniesie nam przyszłość. Tendencja do mobilności elektrycznej będzie nadal rosła. Spełnimy to zapotrzebowanie Zwickau: już stworzyliśmy zdolność do budowy 330 000 pojazdów w przyszłym roku.”
powiedział Reinhard de Vries, dyrektor zarządzający ds. Technologii i logistyki w Volkswagen Sachsen
Jednak tak ważny moment trzeba w jakiś sposób świętować. Ostatni samochód musi być wyjątkowy, dlatego finalnym pojazdem, który zjedzie z linii produkcyjnej będzie Volkswagen Golf R Estate MK7. To nie przypadek, bo hala, w której dotychczas produkowano Golfa jest już modernizowana. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to już pod koniec tego roku, zaczną wyjeżdżać z niej nowe samochody w pełni elektryczne. Oczywiście sama produkcja pojazdów elektrycznych rozpoczęła się w fabryce już w 2019 roku wraz z pierwszymi egzemplarzami ID.3. To jednak nie jedyne samochody, które będą tam produkowane.
„Zwickau jest głęboko zakorzeniona w niemieckiej tradycji motoryzacyjnej. Nasz zespół zawsze zapewniał doskonałe osiągi i budował pojazdy o doskonałej jakości. Zdobyliśmy zaufanie w Grupie, która stała się liderem, która rozpoczęła w pełni elektryczną seryjną produkcję na dużą skalę. Dlatego fabryka Zwickau jest dobrze wyposażona na przyszłość.”
skomentował Jens Rothe, przewodniczący rady zakładowej w Volkswagen Sachsen
Do ID.3 mają dołączyć takie auta jak ID.4, SEAT el-Born oraz elektryczne samochody Audi. Jednak kto śledził losy fabryki ten wie, że składane są tam również luksusowe SUV’y, które na rynku znamy jako Lamborghini Urus i Bentley Bentayga. Te samochody dalej będą miały swoją produkcję w Zwickau. Oprócz samej modernizacji linii produkcyjnej, potrzeba przeszkolić ponad 8 000 pracowników do nowych obowiązków oraz przedstawić nowe normy bezpieczeństwa.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.