Połączenie FCA z PSA może mieć dla Alfy Romeo duże znacznie przy konstruowaniu następnych samochodów, które mają zwiększyć sprzedaż marki
Przyglądając się gamie modelowej marki Alfa Romeo można zauważyć, że tak naprawdę mamy dwa modele – Stelvio i Giulia. Gdzieś tam jest jeszcze Giulietta, ale jej żywot wkrótce i tak się skończy. Wkrótce ma pojawić się jeszcze produkcyjna wersja Tonale, czyli mniejszego brata dla Stelvio. Będzie to tak zwany C-UV, czyli SUV segmentu C. Jednak jest to jednocześnie wstęp do dalszego rozwoju modeli uterenowionych, bo zaraz po Tonale ma do gamy zawitać B-UV, czyli jeszcze mniejsza wersja. Taki rozwój gamy modelowej nie dziwi, w końcu SUV’y i Crossover’y to auta, na które ciągle rośnie popyt. Jednak dużą rolę odgrywać będzie tutaj fuzja pomiędzy FCA a PSA, bo to właśnie w jej wyniku ma trafić technologia hybrydowa i elektryczna pod maski Alfy Romeo.
Tajemniczy model z segmentu B-UV będzie spokrewniony z Peugeotem 2008 w wersji elektrycznej. Wykorzysta on platformę eCMP znaną właśnie z e-2008 oraz DS3 Crossback E-Tense. Ma to pozwolić przede wszystkim znacząco ograniczyć koszty budowy takiego samochodu oraz zapewnić Alfie Romeo elastyczność. Jeśli interesuje was jaką faktycznie moc będzie rozwijało auto to musimy was zasmucić – nie wiadomo. Obecnie układ Peugeota osiąga 136 KM i 260 Nm, ale dla Alfy Romeo ma zostać przygotowana mocniejsza wersja. pytanie tylko ile to będzie – 150? 200? 250? Zasięg dla e-2008 to 312 km z baterii o pojemności 50 kWh, więc może zwiększenie baterii będzie tutaj kluczowym czynnikiem w rozwoju tego modelu.
Co ciekawe nie wiadomo czy powstanie tylko wersja elektryczna czy może też hybrydowa, a może nawet o czysto spalinowe wersje pokusi się Alfa? To na razie zagadka, bo do premiery Tonale zostało około pół roku, a premiera następnego uterenowionego auta ma nastąpić dopiero w 2021 roku. Miejmy nadzieję, że gama jednostek napędowych nas zaskoczy i producent pokaże nam Crossover’a z prawdziwego zdarzenia. Dla Alfy Romeo SUV’y to obecnie jedyna droga, aby przywrócić duże zyski ze sprzedaży. Choć Stelvio i Giulia odniosły sukces to przyda się spory zastrzyk gotówki, a właśnie Tonale wraz ze swoim mniejszym bratem mogą ją zapewnić.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.