ID.3 jest pionierem wśród elektryków marki Volkswagen i właśnie ruszyła produkcja tego modelu, lecz znacząco ma przybrać na prędkości składania samochodów
Volkwagen rozpoczął produkcję modelu ID.3 oficjalnie w poniedziałek w tym tygdoniu. Jako, że jest to całkowicie nowy model i nowy rodzaj samochodu dla VW to produkcję trzeba odpowiednio przygotować. Obecnie podczas jednej porannej zmiany wyjeżdża 30 samochodów i tylko tyle jest produkowanych na 24 godziny. Lecz wyobraźmy sobie, że w tym tempie Volkswagen ma wyprodukować 30 000 zamówionych egzemplarzy to przy dobrych wiatrach zdążyliby za 3 lata. Koncern jednak nie chce popełnić błędów Tesli i robi wszystko stopniowo.
Plan producenta zakłada produkcję 800 egzemplarzy dziennie wiosną 2020 roku, czyli za niewiele ponad 4 miesiące. Podobno z dnia na dzień mają następować wzrosty w wydajności, a to wszystko ma się odbywać w ramach jednej linii produkcyjnej. Nieco później dołączyć ma linia numer 2, która obecnie jest przekształcana i testowana. Wtedy codziennie z taśm produkcyjnych zjeżdżać ma 1500 egzemplarzy samochodów elektrycznych. Dużo? Przypomnijmy, że mówimy o produkcji jednego modelu, a Tesla z Modelem 3 osiągnęła historyczny wynik 5000 sztuk tygodniowo i 7000 sztuk produkcji całej fabryki (Model X, S oraz 3). Jeśli wszystko pójdzie z planem to za około pół roku VW będzie produkować ponad 10000 egzemplarzy ID.3 tygodniowo.
Jednak VW nie ma na głowie produkcji tylko ID.3, bo szykują się konstrukcje bliźniacze jak Seat el-Born czy nowy ID.4. Oprócz tego w przyszłym roku zadebiutować ma elektryczny model Audi z tego segmentu, ale nie ma co się martwić, bo w drodze są kolejne dwie linie produkcyjne. Zatem czy produkcja na poziomie 3000 sztuk dziennie jest możliwa? Jak najbardziej, a nawet jest konieczna, bo celem jest wyprodukowanie 330 000 elektryków rocznie.
Fabryka w Zwickau przechodzi rewolucję i ma stać się wiodącym miejscem w produkcji samochodów elektrycznych. Ten sam los czeka wiele innych fabryk Volkswagena na świecie, a mają powstać całkowicie nowe fabryki. Już teraz podejmowana jest decyzja odnośnie fabryki w Turcji o czym pisaliśmy wcześniej. Niezależnie czy jesteśmy fanami elektryków czy ich przeciwnikami to dla ludzi pracujących przy ich budowie to dodatkowa praca i szansa na godne życie.
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments