Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

ID.3 jest pionierem wśród elektryków marki Volkswagen i właśnie ruszyła produkcja tego modelu, lecz znacząco ma przybrać na prędkości składania samochodów

Volkwagen rozpoczął produkcję modelu ID.3 oficjalnie w poniedziałek w tym tygdoniu. Jako, że jest to całkowicie nowy model i nowy rodzaj samochodu dla VW to produkcję trzeba odpowiednio przygotować. Obecnie podczas jednej porannej zmiany wyjeżdża 30 samochodów i tylko tyle jest produkowanych na 24 godziny. Lecz wyobraźmy sobie, że w tym tempie Volkswagen ma wyprodukować 30 000 zamówionych egzemplarzy to przy dobrych wiatrach zdążyliby za 3 lata. Koncern jednak nie chce popełnić błędów Tesli i robi wszystko stopniowo.

Volkswagen
Foto: Oliver Killig

Plan producenta zakłada produkcję 800 egzemplarzy dziennie wiosną 2020 roku, czyli za niewiele ponad 4 miesiące. Podobno z dnia na dzień mają następować wzrosty w wydajności, a to wszystko ma się odbywać w ramach jednej linii produkcyjnej. Nieco później dołączyć ma linia numer 2, która obecnie jest przekształcana i testowana. Wtedy codziennie z taśm produkcyjnych zjeżdżać ma 1500 egzemplarzy samochodów elektrycznych. Dużo? Przypomnijmy, że mówimy o produkcji jednego modelu, a Tesla z Modelem 3 osiągnęła historyczny wynik 5000 sztuk tygodniowo i 7000 sztuk produkcji całej fabryki (Model X, S oraz 3). Jeśli wszystko pójdzie z planem to za około pół roku VW będzie produkować ponad 10000 egzemplarzy ID.3 tygodniowo.

Volkswagen
Foto: Oliver Killig

Jednak VW nie ma na głowie produkcji tylko ID.3, bo szykują się konstrukcje bliźniacze jak Seat el-Born czy nowy ID.4. Oprócz tego w przyszłym roku zadebiutować ma elektryczny model Audi z tego segmentu, ale nie ma co się martwić, bo w drodze są kolejne dwie linie produkcyjne. Zatem czy produkcja na poziomie 3000 sztuk dziennie jest możliwa? Jak najbardziej, a nawet jest konieczna, bo celem jest wyprodukowanie 330 000 elektryków rocznie.

Volkswagen

Fabryka w Zwickau przechodzi rewolucję i ma stać się wiodącym miejscem w produkcji samochodów elektrycznych. Ten sam los czeka wiele innych fabryk Volkswagena na świecie, a mają powstać całkowicie nowe fabryki. Już teraz podejmowana jest decyzja odnośnie fabryki w Turcji o czym pisaliśmy wcześniej. Niezależnie czy jesteśmy fanami elektryków czy ich przeciwnikami to dla ludzi pracujących przy ich budowie to dodatkowa praca i szansa na godne życie.

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *