Toyota GR Supra

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Najnowsza Toyota GR Supra otrzyma na rok modelowy 2023 wersję z wieloma zmianami, w tym manualną skrzynią. Nie ominie ona polskich salonów!

Długo wyczekiwana, a niedawno zapowiedziana manualna skrzynia biegów do GR Supry wreszcie staje się rzeczywistością. Japończycy wreszcie zdecydowali się zdradzić więcej szczegółów dotyczących najnowszej wersji ich kultowego modelu. Poza manualem klientów czekać będzie znacznie więcej zmian. Mają one sprawić, że Toyota GR Supra będzie dysponować jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi, które uatrakcyjniają doznania z prowadzenia.

Pedały

Zacznijmy jednak od tego, co tygryski lubią najbardziej, a na co fani czekali od premiery modelu w 2019. Manual przygotowany do tego japońskiego samochodu sportowego to sześciobiegowa skrzynia. Oznaczono ją skrótem iMT, czego rozwinięcie przetłumaczone na język polski oznacza dosłownie inteligentna Manualna Skrzynia. Z pomocą komputera ustawiać ona będzie obroty silnika zarówno przy wbijaniu wyższego biegu, jak i przy redukcji.

Toyota GR Supra

Jedna wielka zmiana pociągnęła za sobą lawinę pomniejszych. Zmiana skrzyni z automatycznej na manualną wymagała przeprojektowania środkowej konsoli pod kątem ergonomii. Toyota dostosowała swoje systemy wspomagające jazdę, aby płynnie i precyzyjnie współpracowały z nowym rodzajem przeniesienia napędu. Manual otrzymał inne przełożenie pierwszego biegu, które teraz wynosi 3,46 w porównaniu do 3,15 z automatu. Ma to pozwolić uzyskać lepsze przyspieszenie z tym rodzajem skrzyni.

Toyota GR Supra

Na skrzyni zmiany się jednak nie kończą. Toyota postanowiła jeszcze mocniej poprawić balans i komfort jazdy. Dopracowano usztywnione zawieszenie i wspomaganie kierownicy oraz dodano nowy tryb jazdy Hairpin+, poprawiający doznania na krętych górskich trasach. Do tego dochodzą nowe kute felgi, podobne wzorem do tego, co znamy z modeli GR Yaris czy GR86. Wszystkie zmiany razem z manualną skrzynią pozwoliły oszczędzić w sumie aż 40 kilogramów masy.

Toyota GR Supra

Jeśli chodzi o kosmetykę, to poza czerwonym logiem Supra otrzyma również trzy nowe kolory nadwozia. Paleta barw zostanie rozszerzona o Moareki Grey i Dawn Blue, natomiast w przypadku najwyższego pakietu Executive z jednostką 3.0 R6 i manualem dostępny będzie eksluzywny Moonstone White.

Wszystkie te zmiany na szczęście nie ominą Starego Kontynentu. Klienci z Europy, w tym z Polski, będą mogli składać zamówienia na najnowszą Suprę z manualem już za jakiś czas. Pierwsze egzemplarze trafią już pod koniec 2022, jednakże pierwszeństwo tradycyjnie przypadnie Japonii.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *