Redaktor | Fotograf

Obecnie marki premium mają się dobrze i wróciły do przedpandemicznych poziomów sprzedaży. Dotyczy to również Volvo, które radzi sobie coraz lepiej i stale poprawia swoje wyniki. Tym razem jest to aż niemal 14% lepszy wolumen klientów w pierwszych trzech kwartałach roku. Czy tak dobry wynik uda się utrzymać do końca?

Wprowadzanie na rynek modeli hybrydowych plug-in oraz elektrycznych, wcale nie musi oznaczać spadku sprzedaży. Najlepszym przykładem jest Volvo, które od jakiegoś czasu opiera swoją strategię właśnie na tego typu samochodach. Jednocześnie marka wciąż osiąga dobre wyniki na rynku, co potwierdzają dane niezależnych firm. Według danych SAMAR w okresie styczeń-wrzesień br. Volvo Car Poland dostarczyło klientom 9 393 samochody. Jeszcze lepiej Szwedzi radzą sobie na świecie. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku, globalna sprzedaż wyniosła ponad 500 tysięcy sztuk. Jest to wzrost aż o 19 procent.

Warto jednak zwrócić uwagę na jeszcze większy wzrost sprzedaży aut z napędem hybrydowym plug-in i elektrycznym z linii Recharge. Wyniósł on aż 37 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Tego typu auta stanowiły aż 34 procent ogólnej sprzedaży Volvo. Samochody z czystym napędem elektrycznym stanowiły 15 procent sprzedaży, co również jest dobrym wynikiem. Auta na prąd są obiektem zainteresowania producenta i coraz więcej tego typu produktów trafia do oferty. Pod względem modeli, najlepiej sprzedaje się XC60, którego do klientów we wrześniu 2023 roku trafiło ponad 20 tysięcy egzemplarzy. Na drugim miejscu jest jego mniejszy brat, czyli XC40, którego sprzedano o 2 tysiące egzemplarzy mniej.

Pod względem rynków wciąż króluje Europa. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku sprzedano tu aż 208 tysięcy samochodów. Wzrost względem takiego samego okresu w zeszłym roku wynosi aż 26 procent. Stabilny wzrost zanotowano także w Chinach i USA, które są ważnymi rynkami dla szwedzkiego producenta. Globalnie wyniósł on aż 19 procent względem takiego samego okresu w zeszłym roku.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *