Salony marki KIA w Polsce zaczną produkować własny prąd

Ekologia to bardzo ważny temat w dzisiejszych czasach i doskonale wie o tym KIA. Z tego powodu marka nawiązała współpracę z firmą ML System.

W 2021 roku KIA przeszła ogromną transformację, zmieniło się logo marki oraz jej slogan, który wcześniej brzmiał “Power to suprise”. Teraz mottem producenta z Korei Południowej jest “Movement that inspires”, czyli “Ruch, który inspiruje”, co może wskazywać w jakim kierunku zmierza KIA. Koreańczycy chcą rozwijać się wraz z motoryzacją i ogromny w tym udział będą mieć auta elektryczne nowej generacji. Pierwsze z nich – EV6 – jest już dostępne do zamówienia. Jednym z kroków będzie współpraca z ML System, która zaopatrzy prawie wszystkie salony KIA w Polsce w tzw. “Carporty”, czyli wyposażone w panele fotowoltaiczne wiaty parkingowe dla samochodów elektrycznych. Dzięki temu wszystkie samochody należące do floty dealerów będą napędzane energią odnawialną.

KIA

W związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in i – co za tym idzie – również rosnącym zapotrzebowaniem na energię elektryczną, Kia Polska zdecydowała się na zainstalowanie paneli fotowoltaicznych we wszystkich salonach sprzedaży. Dzięki temu samochody testowe dealerów będą mogły być zasilane „zieloną” energią elektryczną. Nawiązaliśmy współpracę z ML System, ponieważ jest to wysoce wyspecjalizowana spółka technologiczna z bardzo silnym zapleczem badawczo-laboratoryjnym. Dobrze wiemy, że zalety fotowoltaiki są niepodważalne. Panele słoneczne zapewniają wiele korzyści, przede wszystkim natury ekonomicznej i ekologicznej. Przy stałej produkcji prądu instalacja nie emituje CO₂, czyli nie ingeruje w środowisko oraz nie wytwarza szkodliwych dla ludzi i zwierząt substancji

Leszek Sukiennik, dyrektor zarządzający Kia Polska

“Carport” to nie jedyna innowacja powiązana ze współpracą z ML System. Kolejną jest system SCADA, który będzie dostępny na stronie internetowej KIA Polska i pozwoli zobaczy ile prądu wyprodukował jaki salon. Zainteresowani będą mogli także znaleźć informację o tym ile kilometrów elektrykiem lub hybrydą plug-in będzie można przejechać w wybranym czasie na prądzie wyprodukowanym przy salonach koreańskiej marki. KIA to świetny przykład, jak rozwinąć azjatycką markę kojarzoną ze słabym designem oraz wykonaniem w mocnego gracza na rynku. Ich portfolio aut elektrycznych zawiera już trzy modele, a do 2027 liczba ta ma wzrosnąć do jedenastu. Ponadto w ofercie znajdują się cztery auta typu plug-in, czyli Ceed kombi, XCeed, Niro oraz Sorento.

KIA

Foto. materiały prasowe producenta