Redaktor | Fotograf

Generacja 992 Porsche 911 wniosła wiele nowości. Przede wszystkim auto stało się bardziej nowoczesne, a także naszpikowane elektroniką. Jednak gdzie w tym wszystkim analogowość, która charakteryzowała ten model? Na ratunek przychodzi Porsche 911 S/T, które łączy w sobie cechy wersji GT3 Touring oraz GT3 RS. Powstaną jedynie 1963 sztuki.

Porsche 911 od zawsze kojarzyło się z samochodem, który zapewnia czystą przyjemność z jazdy. Oczywiście taka definicja dla każdego jest inna. Fani analogowej motoryzacji, którzy preferują skrzynie manualną i silnik wolnossący od dłuższego czasu nie mają co szukać w nowoczesnej motoryzacji. Jedyną ostoją pozostały mniejsze marki, których auta są raczej bezkompromisowe oraz pewien producent z Zuffenhausen. Na rynek trafia Porsche 911 S/T, które udowadnia, że da się w obecnych czasach zrobić samochód wybitnie sportowy połączony z silnikiem wolnossącym i manualną skrzynią biegów.

Z zewnątrz Porsche 911 S/T będzie ciężko odróżnić od modelu GT3 Touring. Opcjonalnie S/T można wyposażyć w pakiet Heritage Design, który wyróżnia się niebieskim kolorem Shore Blue, a także białymi felgami Ceramica. W tylnej części nadwozia pojawią się przede wszystkim dodatkowe oznaczenia, a także mały ducktail na spoilerze. Tuż za przednim nadkolem pojawił się także dodatkowy wlot powietrza, który odpowiada za lepsze chłodzenie hamulców. W celu większej wydajności są one ceramiczne, jednak pozwala to również obniżyć masę. Ta, dzięki zastosowaniu w wielu miejscach włókna węglowego, a także plastikowej szyby z tyłu, wynosi jedynie 1385 kilogramów.

Z połączeniem z silnikiem 4.0 znanym z GT3 RS o mocy 525 koni, ma to zapewnić niesamowite wrażenia z jazdy. Jednocześnie, jedyną opcją jest 6-biegowa skrzynia manualna, która nie jest dostępna w najbardziej bezkompromisowym modelu w gamie 911 GT. Sama przekładnia otrzymała specjalne, lżejsze i mocniejsze sprzęgło, a Porsche usunęło nawet system tylnej osi skrętnej. Kierowca może siedzieć na fotelach sportowych komfortowych lub bezkompromisowych kubełkach. Porsche 911 S/T ma łączyć w sobie cechy GT3 RS i GT3 Touring, przy czym ma być jednocześnie ucieleśnieniem charakteru starszych, lekkich generacji modelu. Cennik rozpoczyna się od 1 623 000 złotych.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *