Redaktor | Fotograf

Tuner, znany głównie z zaprojektowania pakietu do 911 GT2 RS, który pozwolił pobić rekord Nurburgringu, wziął się za Porsche 718 Cayman GT4

Porsche od lat znane jest z projektowania jednych z najdoskonalszych samochodów przeznaczonych zarówno na tor, jak i na drogi. Jednak niektórym klientom nie wystarczają seryjne rozwiązania i zwracają się ku tunerom. Jednym z nich jest Manthey Racing, który zaprojektował już wiele pakietów, głównie do modeli 911. Jednak Porsche ma w swojej ofercie także mniejszy samochód, który jest równie zabójczy na torze. Chodzi oczywiście o Porsche 718 Cayman GT4, którego nowa wersja jest od niedawna na rynku.

Porsche 718 Cayman GT4

Manthey Racing wziął się za ten model i wyszło im to znakomicie. Z zewnątrz nie ma ogromnych zmian, ponieważ ograniczają się one do felg, a także dodania oznaczeń producenta. Zastosowane obręcze BBS, kute o złotym kolorze. Trzeba przyznać, że wyglądają naprawdę dobrze w połączeniu ze srebrnym lakierem Caymana. Elementy aerodynamiczne, takie jak spoiler czy zderzaki pozostawiono bez zmian. Najwyraźniej w tej kwestii nie ma co poprawiać specjalistów z Zuffenhausen.

Porsche 718 Cayman GT4

Więcej zmian zaszło pod względem technicznym. Zastosowano gwintowane zawieszenie, przystosowane do użytku torowego. Pozwoli to na polepszenie prowadzenia pojazdu. Ponadto zdecydowano się na zmianę klocków hamulcowych na przedniej i tylnej osi. Manthey Racing nie zmodyfikował nic w odniesieniu do silnika. Cayman GT4 korzysta więc wciąż z 4-litrowego boksera rozwijającego moc 420 koni. W tym roku do skrzyni manualnej dołączyła 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK.

Porsche 718 Cayman GT4

Choć może się wydawać, że zmiany nie są ogromne, to jednak ciężko jest poprawić niemal perfekcyjne auto. Manthey Racing z pewnością wie co robi, więc zmiany które zostały zastosowane powinny pomóc urwać cenne sekundy podczas jazdy na torze. Bez wątpienia tuner zainteresuje się też nadchodzącym Caymanem GT4 RS, który powinien nadejść już niedługo. Powinien on być znacznie lepszy od zwykłej GT4, zwłaszcza że jego silnik ma rozwijać moc aż 500 koni mechanicznych.

Foto. materiały prasowe tunera

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *