Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Wtryskiwacz może wydawać się niepozornym oraz mało ważnym elementem składowym naszego samochodu. Odgrywa on jednak niebagatelną rolę w działaniu pojazdu. Jego nieprawidłowe funkcjonowanie może doprowadzić nawet do unieruchomienia auta. Czasem niezbędna jest korekta tego urządzenia. Na czym ona polega? Dowiemy się tego z poniższego artykułu.

Czym jest korekta wtryskiwaczy?

Korekta wtryskiwaczy stanowi niezwykle zaawansowany proces, który odpowiada za ich prawidłowe działanie. Jednym z głównym jego zadań jest doprowadzenie dawkowania paliwa do normy, która została określona przez producenta pojazdu. Zadaniem pracownika dokonującego poprawki jest należyte wysterowanie wtrysku w taki sposób, aby poszczególne dawki paliwa nie różniły się wiele od siebie. Prawidłowym odczytem jest plus minus 1,5/2,5 mg/suw. W przypadku przekroczenia tych norm należy skorzystać z pomocy fachowca. W przeciwnej sytuacji może bowiem dojść do uszkodzenia wtryskiwacza.

Na czym polega korekta wtryskiwaczy?

Korekta wtryskiwaczy – jak ją odczytać? 

Sprawdzenie korekty następuje z udziałem testera diagnostycznego, który podpinany jest do pojazdu. Do odczytania uzyskanych parametrów niezbędna jest stosowna wiedza, dlatego najlepiej udać się do warsztatu samochodowego. Tam, osoba posiadająca kompetencje w tym zakresie, przeprowadzi odpowiednią diagnostykę. Jeżeli wykaże ona odchyły od normy, niezbędne będzie odpowiednie skorygowanie tego elementu.

Wymiana wtrysku a konieczność przeprowadzenia korekty

Każda wymiana wtryskiwacza wiąże się z koniecznością przeprowadzenia jego korekty. Wymaga to dokładnej analizy i interpretacji wyników, której może dokonać wyłącznie posiadający kompetencje ku temu mechanik samochodowy. Określenie prawidłowej normy wtrysku jest niezwykle trudne z uwagi na fakt, że każdy producent ustala je we własnym zakresie. Stąd wahania mogą wynieść nawet 1-2 mg/suw. Jeżeli wartość przekracza 4 mg, oznacza to, że najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia tej części auta.

Ujemna korekta wtrysku – co oznacza? 

W przypadku, gdy mamy do czynienia z ujemną korektą wtrysku, oznacza to, że najwyraźniej doszło do jego usterki. Zazwyczaj odpowiada za nią sterownik, który opóźnia impuls elektryczny, powodujący otwarcie wtryskiwacza. Efektem tego jest mniejsza ilość dostarczanego paliwa. Komputer pokładowy w takiej sytuacji dokonuje wykrycia zwiększonej pracy jednego z cylindrów w stosunku do pozostałych i zmniejsza dopływ oleju napędowego. Ma to na celu zachowanie prawidłowej pracy całego układu.

Na czym polega korekta wtryskiwaczy?

Korekta wtryskiwaczy – kilka słów podsumowania

Korekta wtryskiwaczy to zaawansowany proces technologiczny, który ma za zadanie unormowanie dawkowania paliwa przez ten element pojazdu. Dokonuje się go przy pomocy skomplikowanych urządzeń diagnostycznych. Odczyt wskazań wymaga ogromnej wiedzy technicznej, stąd cała procedura powinna być wykonywania w warsztacie samochodowym. Przyjmuje się, że norma w tym przypadku wynosi od 1,5 do 2,5 mg/suw. Skorygowania wtrysku dokonuje się najczęściej po jego wymianie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *