Peugeot

Wraz z wprowadzeniem klasy Hypercar do wyścigów długodystansowych powróci Peugeot. Oto jego układ napędowy, czyli PEUGEOT HYBRID4 500KW.

Peugeot to uznana marka w historii motorsportu. Francuzów w tych czasach kojarzymy raczej z autami miejskimi, które nie budzą ogromnych emocji. Nie było tak jednak zawsze. Mówimy o trzykrotnych zwycięzcach w Le Mans. Triumfy miały miejsce w 1992, 1993 oraz 2009 roku. Wyścig z 1993 roku był o tyle ważny, że prototypy Peuegot 905 Evo 1B zajęły całe podium. Ponadto wystawiali swoje samochody w WRC, gdzie Peugeot 205 przyniósł im dwa mistrzostwa, 206 trzy, a w tym dwa indywidualne za sprawą Marcusa Gronholma, a także produkowali jednostki napędowe do Formuły 1 w latach 1994-2000. To właśnie na m.in. silniku dziś się skupimy, ponieważ poznaliśmy już wygląd oraz dane układu napędowego do prototypu klasy Hypercar, który zadebiutuje w WEC od 2022 roku.

Peugeot

Został on przygotowany w 25-lecie współpracy z ich rodzimą firmą petrochemiczną Total. Pod spodem nadwozia będzie znajdować się jednostka hybrydowa o mocy 680KM (500kW), która składa się z 2.6 litrowego V6 bi-turbo, które zostanie zamontowane z tyłu oraz silnika elektrycznego o mocy 200kW. Będzie on montowany z przodu, a jego główną rolą jest generowanie prądu. W skład układu napędowego o nazwie PEUGEOT HYBRID4 500KW wchodzi także sekwencyjna 7-biegowa skrzynia biegów, która przekaże napęd na wszystkie cztery koła, akumulator o wysokiej gęstości energii, który jest wynikiem współpracy Peugeot Sport z Total oraz specjalny system zarządzania układem napędowym i przepływem energii. Zaprojektował go François Coudrain, dyrektor ds. układów napędowych programu WEC w PEUGEOT Sport.

Peugeot

Architektura układu napędowego PEUGEOT HYBRID4 500KW została wyznaczona przez ściśle określone przepisy nowego regulaminu mistrzostw. Początkowo planowaliśmy opracować silnik z pojedynczym turbo, ale nie pozwoliło to nam osiągnąć celu, jakim było obniżenie środka ciężkości silnika. V6 z podwójnym turbodoładowaniem to najlepszy kompromis między technologią, masą, konstrukcją, niezawodnością i wydajnością

François Coudrain, dyrektor ds. układów napędowych programu WEC w PEUGEOT Sport
Peugeot

Kierowca operujący pojazdem z tym układem będzie mógł korzystać ze specjalnego układu hamulcowego “brake by Wire1”. Jest on sterowany elektrycznie i pozwala na dostosowanie siły zacisków oraz poziomu hamowania silnikiem elektrycznym, by zrównoważyć hamowanie hydrauliczne oraz te, które odzyskuje energię.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *