FIA

Michael Masi jest przekonany, że planowane ograniczenie stosowania dla zespołów korzystających z ustawień silnika o wysokiej wydajności, znanych jako “tryb kwalifikacyjny” od następnej rundy mistrzostw na torze Spa-Francorchamps. Może być z powodzeniem nadzorowane przez organ zarządzający FIA

Tydzień temu okazało się że FIA ma zamiar zakazać tak zwanego “Trybu Kwalifikacyjnego”. Zrobiono to, wydając dyrektywę techniczną, która zmusza zespoły do ​​uruchamiania silników w takich samych ustawieniach podczas kwalifikacji jak i wyścigu. “Tryb kwalifikacyjny” nie nadaje się bowiem do ciągłego użytkowania na całym dystansie wyścigu ze względu na większe zużycie paliwa. Powoduje to dodatkowe zużycie jednostki napędowej. W efekcie nowe zarządzenie ma na celu powstrzymanie zespołów korzystających ze specjalnych ustawień silnika, w sobotnie popołudnie. Ograniczy to również możliwość „skręcania” silników w wyścigach ze względu na niezawodność.

FIA

Z listu jasno wynika, że ​​zmiana miała częściowo pomóc w monitorowaniu tego, co zespoły robią ze swoimi jednostkami napędowymi, zauważając, że “mnogość i złożoność stosowanych trybów sprawia, że ​​niezwykle trudno FIA jest monitorować zgodność ze wszystkimi związanymi z jednostką napędową regulaminów i postanowień w wybranych momentach weekendu wyścigowego.”

W piśmie zacytowano również art. 27.1 przepisów sportowych, który odnosi się do kierowców zobowiązanych do prowadzenia samochodu samodzielnie i bez pomocy. Sprecyzowano także, że “zmiany w trybach silnika, które obecnie obowiązują, mogą potencjalnie oznaczać, że kierowca nie prowadzi samochodu samodzielnie”. Michael Masi wierzy, że FIA ​​może z powodzeniem wprowadzić ograniczenia, pomimo ogromnych zasobów czterech producentów silników.


Myślę, że jesteśmy tego bardzo pewni, w przeciwnym razie nie poszlibyśmy tą drogą. Wiem, że w szczególności zespół techniczny wykonał ogromną pracę w tym zakresie, a także skonsultował się z czterema producentami jednostek napędowych, aby uzyskać ich wkład w to. Jesteśmy tak pewni siebie, jak tylko możemy być w tej chwili, w przeciwnym razie nie poszlibyśmy tą drogą.

Michael Masi

Odnośnie czasu, stwierdził że zamierzeniem jest, aby dyrektywa techniczna dotycząca trybów silnika została wydana przed weekendem w Spa.

FIA

Szef ekipy Racing Point- Otmar Szafnauer, powiedział, że czeka, aby dokładnie zobaczyć, jak FIA egzekwuje zakaz, o czym poinformowała zespoły w liście w zeszłym tygodniu.

Nie zagłębiłem się zbyt głęboko w to, co dzieje się z trybami kwalifikacyjnymi”, powiedział. “Z tego, co słyszałem, będzie to dyrektywa techniczna. Znawcy nie są tak naprawdę prawem, więc nie wiem, dokąd to zmierza

Otmar Szafnauer

Fot: Materiały prasowe serii i zespołów

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *