Redaktor | Fotograf

Podobnie jak w przypadku modelu M5 i M8, teraz i w BMW M4 Competition można odłączyć przedni napęd i cieszyć się wszystkimi zaletami przeniesienia mocy na tylne koła. Także w odmianie Cabrio.

Choć nowe BMW M3 i M4 mają kontrowersyjną stylizację i nie wszystkim musi się ona podobać, jedno należy im oddać: będą to jedne z najbardziej zaawansowanych sportowych BMW w historii. Jako pierwsze na rynek trafiły odmiany z napędem na tył, jednak już teraz producent zaprezentował wersje z napędem MxDrive, który przyniesie rewolucję w tym segmencie. Pierwotnie pokazano odmianę Coupe, jednak ostatnio swojej premiery doczekała się wersja Cabrio, która będzie oferowana jedynie w odmianie 4×4. Napęd będzie działał podobnie, jak w znajdujących się już na rynku modelach M5 i M8.

BMW M4 Competition Cabrio

Z zewnątrz M4 Cabrio jest połączeniem tego co znamy już ze zwykłej Serii 4 Cabrio oraz modelu M4 Coupe. Z przodu standardowo więc znajdziemy duży grill z emblematem wersji, a także charakterystyczne przetłoczenia na masce. W przypadku dachu, BMW odeszło od hardtopu wykorzystywanego w dwóch poprzednich generacjach M4 i M3 Cabrio. Powrót do miękkiego dachu z pewnością zrobi dobrze masie, ponieważ ma być on o 40% lżejszy niż dach w poprzedniej generacji M4 Coupe. Niestety, pomimo tego, lekko nie będzie. Cabrio waży aż 1920 kilogramów, a więc o 150 kilogramów więcej niż odmiana ze stałym dachem.

BMW M4 Competition Cabrio

W kwestii technicznej jest identycznie jak w M4 Coupe. Pod maską znajdziemy więc 3-litrową jednostkę S58. Moc to 510 koni, a moment obrotowy wynosi 650 niutonometrów. W standardzie znajdziemy tu napęd na 4 koła MxDrive, w którym możemy dostosować jego działanie. W standardowym trybie 4WD auto maksymalnie wykorzystuje napęd na 4 koła, aby jak najefektywniej przenieść moc na drogę, jednak możemy także wybrać opcje 4WD Sport, która preferuje tylną oś. Podobnie jak w modelu coupe, przedni napęd możemy odłączyć całkowicie i cieszyć się zaletami napędu na tył.

BMW M4 Competition Cabrio

Osiągi nowego modelu są znakomite. Dzięki świetnej przyczepności, może się on rozpędzić do setki w ciągu 3,7 sekundy. Jeśli zamówimy opcjonalny pakiet, prędkościomierz zatrzyma się dopiero na 280 kilometrach na godzinę. W opcji możemy zamówić także ceramiczne hamulce. Tanio jednak nie będzie. W standardzie, nowe BMW M4 Competition Cabrio będzie kosztować 480 tysięcy złotych.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *