Bawarczycy odsłaniają karty na sezon 2023, pokazując malowanie ich BMW M Hybrid V8 do startów w IMSA, oraz potwierdzając skład kierowców.
Po miesiącach testów w kamuflażu, oficjalne malowanie BMW M Hybrid V8 w końcu ujrzało światło dzienne. Klasyczne dla BMW M odcienie błękitu, granatu oraz czerwieni wraz z czernią i bielą użyto w modernistycznym geometrycznym wzorze. Ponadto Bawarczycy zdradzili więcej szczegółów dotyczących ich programu. Podali parametry ich najnowszego prototypu oraz potwierdzili, którzy kierowcy będą reprezentować ich barwy w najbliższym sezonie IMSA.
Najnowszy prototyp BMW do wyścigów długodystansowych, jak sama nazwa wskazuje, napędzany będzie przez silnik V8. Jednostka o pojemności 4 litrów otrzymała oznaczenie P66/3. Generować będzie 640 koni mechanicznych i 650Nm momentu obrotowego z limitem obrotów przy 8200RPM. Moc ujednoliconego dla homologacji LMDh układu elektrycznego wynosi tradycyjnie 50 koni mechanicznych. Minimalna masa pojazdu to 1030 kilogramów, co również podyktowane jest regulaminem klasy.
Bawarczycy potwierdzili ponadto, kto reprezentować będzie ich barwy w najbliższym sezonie IMSA. Każdy z kierowców ma już za sobą sporą historię w BMW Motorsport. Pierwszym duetem będą Connor De Phillippi oraz Nick Yelloly, a drugi pojazd prowadzić będą Augusto Farfus i Philipp Eng. Kierowcą rezerwowym będzie natomiast nie kto inny, jak Colton Herta — kierowca Indycar, wokół którego sporo się ostatnio mówiło w kontekście awansu do Formuły 1.
Powrót do najwyższej klasy wyścigów długodystansowych i walka o zwycięstwa w tak legendarnych wyścigach, jak Daytona, Sebring i Road Atlanta w 2023 roku, jest zarówno dużym wyzwaniem, jak i ogromną motywacją dla wszystkich w BMW M Motorsport. W ostatnich miesiącach pracowaliśmy bardzo ciężko, aby w krótkim czasie przygotować BMW M Hybrid V8 do wyścigów. Dziękujemy wszystkim naszym partnerom w Dallara, BMW M Team RLL, naszemu zespołowi ds. rozwoju RMG oraz BMW Group Designworks za fantastyczne wsparcie przy montażu, rozwoju i testowaniu samochodu. Dziękuję również naszym sponsorom. Bez ich wsparcia nie byłoby możliwe prowadzenie takiego projektu. BMW M Hybrid V8 to piękny samochód wyścigowy. Teraz naszym zadaniem jest uczynienie go szybkim. Dzień po dniu pracujemy nad osiągnięciem tego celu. Jesteśmy przekonani, że będziemy gotowi w styczniu, kiedy naprawdę po raz pierwszy rozstawimy się na Daytonie.
Andreas Roos, Dyrektor BMW M Motorsport
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.