BMW i Vision Dee potrafiące zmieniać kolory – wizja przyszłości

Mały jest odsetek przypadków, w których technologia przedstawiona w samochodach koncepcyjnych, trafia niemal bez zmian do produkcyjnych modeli. Często jednak, koncepty pozwalają pokazać wyobrażenie przyszłości producenta. W przypadku BMW, jest to i Vision Dee, który potrafi zmieniać kolory i pokazuje wiele innych innowacji.

Samochody koncepcyjne BMW w ostatnich latach są bardzo odważne. Przede wszystkim są one zapowiedzią modeli, które po kilku latach faktycznie wchodzą na rynek. W przypadku konceptu i Vision Dee, będzie to BMW Neue Klasse i i3. BMW pokazuje też, jakie technologie trafią do aut produkcyjnych w przyszłości. Jedną z nich może być szybka zmiana koloru. Producent pokazał model i Vision Dee, który jest pokryty specjalną technologią E Ink. Pozwala ona na niemal natychmiastowe uzyskanie jednego z 32 dostępnych kolorów na karoserii auta.

BMW i Vision Dee potrafiące zmieniać kolory - wizja przyszłości

Nadwozie i Vision Dee pokryto aż 240 panelami, które pozwalają na indywidualny wybór koloru. Można sterować systemem jako całością lub poszczególnymi segmentami. Dzięki temu można uzyskać niemal nieskończoną liczbę wariantów tego, jak i Vision Dee ma wyglądać. Co ciekawe, w tego typu technologię można też wyposażyć koła konceptu. Całość prezentuje się spektakularnie i kolorowo. Prezentację tego typu rozwiązania BMW przeprowadziło już wcześniej, jednak w przypadku konceptu iX E Ink, do wyboru był jedynie czarny i biały. W tym przypadku, jest znacznie bardziej wesoło.

BMW i Vision Dee potrafiące zmieniać kolory - wizja przyszłości

Choć oczywiście jest to jedynie pokaz technologii, niewykluczone, że tego typu rozwiązania trafią do samochodów w przyszłości. Kto nie chciałby szybko zmienić koloru swojego auta, aby bardziej się wyróżnić. Ponadto, tego typu rozwiązanie sprawiłoby, że nikomu nie znudziłby się kolor samochodu. BMW pokazało już wiele razy, że lubi się bawić tego typu rozwiązaniami. Jednym z nich był X6 pokryty całkowicie czarnym lakierem Vantablack, który pochłaniał 99,9 procenta światła. Póki co, samochód z tego typu rozwiązaniem nie trafił do seryjnej produkcji. Z pewnością, BMW będzie jeszcze wiele razy przedstawiało swoje wizje przyszłości wykorzystując w tym celu różnego rodzaju koncepty.

Foto. materiały prasowe producenta