Nadchodzi nowa era! Audi RS E-Tron GT wyznacza nowe standardy i wskazuje drogę rozwoju dla przyszłych modeli sportowych niemieckiego producenta
Nasze postrzeganie samochodów elektrycznych się zmienia, coraz częściej przekonujemy się, że taka technologia może dać spore osiągi, a nawet takie, które nie są dostępne dla aut spalinowych. Jeszcze nie tak dawno, gdyby ktoś powiedział, że samochody Audi z działu RS będę w pełni elektryczne to zostałby wyśmiany, a dzisiaj z zaciekawienie przyglądamy się testom takich właśnie samochodów. Audi RS E-Tron GT może odmienić kompletnie nasze spojrzenie na auta elektryczne, a ma czym walczyć, bo z tego co mówią informacje to będzie generować 700 KM i 830 Nm z dwóch silników elektrycznych. Taka moc robi wrażenie na papierze, a jak wiemy, silniki elektryczne oferują pełną moc praktycznie od samego dołu, więc efekt “WoW” może być piorunujący.
„Audi RS e-tron GT jest dla nas kamieniem milowym. Toruje drogę do w pełni elektrycznego świata modeli typu RS i jest naszym zobowiązaniem do osiągnięcia celu w zakresie emisji CO2.”
podsumował Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH
Pierwsza setka w mniej niż 3,5 sekundy, do tego 93,4 kWh pojemności baterii. To taki zestaw startowy, bowiem możliwe, że pojawi się wersja z trzema silnikami, a tam możemy spodziewać się mocy powyżej 1000 KM i czasu poniżej 3 sekund w sprincie do setki. Jeśli zastanawiacie się jak to wszystko jest możliwe w Audi to warto zauważyć, że platforma jest dokładnie taka sama jak w Porsche Taycan. Produkt Porsche uchodzi za jeden z lepszych samochodów elektrycznych na świecie, a szczególnie na pochwałę zasługuje prowadzenie. Teraz wystarczy podkręcić tą technologię w Audi i mamy RS e-tron GT.
„Modele RS są najbardziej sportowymi i pożądanymi Audi. Mają najmocniejsze silniki, charakteryzują się maksymalną dynamiką i dają ogromną radość z jazdy – wszystko to w połączeniu z bezkompromisową, codzienną użytecznością. Dzięki prototypowi Audi RS e-tron GT przenosimy atrybuty Audi RS w erę napędu elektrycznego. To jest rewolucja w Audi.”
powiedział Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH
Debiut Audi RS E-Tron GT nastąpi jeszcze w tym roku, spodziewamy się premiery w okolicy świąt Bożego Narodzenia. Sprzedaż ma ruszyć od 2021 roku i też pewnie bliżej tej daty poznamy cennik. Patrząc na to, że Taycan 4S bazowo kosztuje 461 698 złotych, a za podstawowe Turbo S musimy zapłacić 798 698 złotych to raczej cen poniżej 800 000 złotych za RS E-Tron GT się nie spodziewamy. Ciekawe ile egzemplarzy trafi do Polski, może znowu będziemy liderem sprzedaży jak z Mercedesem klasy G 6×6?
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.