Redaktor | Fotograf

Alpine A110 to powrót legendy w najlepszym możliwym stylu, a teraz z rajdową homologacją wraca do walki w WRC na najwyższym poziomie

Choć jest już od kilku lat na rynku, nowe Alpine A110 raczej nie jest używane w podobnej roli jak swój poprzednik. Legendarne A110 z lat 60. było używane przede wszystkim, jako auto rajdowe.  Nowa generacja, choć nawiązuje do poprzednika, swoich klientów znajduje przede wszystkim wśród osób szukających sportowego auta na asfalt, z którego można czerpać ogromną radość z jazdy. Jednak nie oznacza to, że nowe A110 nie ma aspiracji rajdowych. Wręcz przeciwnie, właśnie otrzymało homologację rajdową R-GT. Jednak czy uda jej się odnieść sukces?

A110

Stworzona we współpracy z zespołem Signatech wersja A110 Rally jest już w ofercie polskiego salonu Alpine Katowice. Jest to jedyny salon w tej części Europy, w którym rajdowa odmiana auta będzie oferowana. 20 Lipca tego roku Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała Alpine A110 Rally homologację R-GT. Pozwoli jej to na wzięciu udziału w prestiżowych rajdach WRC i ERC. Proces certyfikacji trwał bardzo długo, bo aż 10 miesięcy. Drobiazgowo i wielokrotnie sprawdzano każdy element. Jednak chyba warto było czekać. Powrót do najbardziej znanej serii po 47 latach z pewnością jest czymś niezwykłym.

“Jako jedyny w tej części Europy salon sprzedaży Alpine mamy ogromną satysfakcję, że dostępny u nas samochód ma tę prestiżową homologację. Trzymamy kciuki za wszystkich kierowców, którzy za sterami Alpine A110 Rally będą się ścigać w światowych, a w szczególności w polskich rajdach”

mówi Mateusz Widuch, marketing manager Alpine Katowice

Pod maską auta znajdzie się 4-cylindrowy, 300 konny silnik o pojemności 1.8 litra. Z zewnątrz pierwszym co rzuca się w oczy jest ogromny spoiler. Poza tym zauważyć można białe felgi o wzorze nieznanym z innych modeli Alpine. W połączeniu z lekkim aluminiowym nadwoziem, ma to wszystko zapewnić fantastyczne osiągi.  

“Każda homologacja to długi proces, wiąże się z wielokrotnymi przeglądami samochodu – podwozia i silnika.  Ogromna praca wykonana przez zespół techniczny Lionela Chevaliera została nagrodzona homologacją FIA R-GT.  Chciałbym podziękować także Renault Sport Racing i FFSA za ich cenną współpracę.  Dzięki ich pracy ​​Alpine A110 Rally kwalifikuje się do udziału we wszystkich imprezach międzynarodowych, w szczególności WRC i ERC, oprócz krajowych i lokalnych imprez, na których jest obecny od marca.  Nie możemy się doczekać, aż A110 potwierdzi swój potencjał na najbardziej spektakularnych rajdach na świecie, ale przede wszystkim jesteśmy dumni i zaszczyceni, że po 47 latach możemy pomóc Alpine powrócić do najwyższej światowej ligi.”

mówi Philippe Sinault, szef zespołu Signatech
A110

Po długim i żmudnym procesie homologacji, pozostaje nam tylko czekać na debiut Alpine A110 Rally w WRC i ERC. Kto wie, może uda się jej powtórzyć sukcesy poprzednika? Z pewnością poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Poprzednik zwyciężył rajd Monte Carlo dwukrotnie, w 1971 i 1973. Stał się ikoną swoich czasów. Nie można też zapomnieć o obecnej konkurencji, która także jest bardzo silna. Jeśli nowe Alpine odniesie na początku kilka zwycięstw, na pewno znajdzie się wielu chętnych na zakup.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *