pendant la séance de test Alpine A110 Rally, rallye du Mont-Blanc, le 4 septembre 2019 at Morzine, France - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI

Alpine A110 otrzymało homologację rajdową R-GT

Alpine A110 to powrót legendy w najlepszym możliwym stylu, a teraz z rajdową homologacją wraca do walki w WRC na najwyższym poziomie

Choć jest już od kilku lat na rynku, nowe Alpine A110 raczej nie jest używane w podobnej roli jak swój poprzednik. Legendarne A110 z lat 60. było używane przede wszystkim, jako auto rajdowe.  Nowa generacja, choć nawiązuje do poprzednika, swoich klientów znajduje przede wszystkim wśród osób szukających sportowego auta na asfalt, z którego można czerpać ogromną radość z jazdy. Jednak nie oznacza to, że nowe A110 nie ma aspiracji rajdowych. Wręcz przeciwnie, właśnie otrzymało homologację rajdową R-GT. Jednak czy uda jej się odnieść sukces?

A110

Stworzona we współpracy z zespołem Signatech wersja A110 Rally jest już w ofercie polskiego salonu Alpine Katowice. Jest to jedyny salon w tej części Europy, w którym rajdowa odmiana auta będzie oferowana. 20 Lipca tego roku Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała Alpine A110 Rally homologację R-GT. Pozwoli jej to na wzięciu udziału w prestiżowych rajdach WRC i ERC. Proces certyfikacji trwał bardzo długo, bo aż 10 miesięcy. Drobiazgowo i wielokrotnie sprawdzano każdy element. Jednak chyba warto było czekać. Powrót do najbardziej znanej serii po 47 latach z pewnością jest czymś niezwykłym.

“Jako jedyny w tej części Europy salon sprzedaży Alpine mamy ogromną satysfakcję, że dostępny u nas samochód ma tę prestiżową homologację. Trzymamy kciuki za wszystkich kierowców, którzy za sterami Alpine A110 Rally będą się ścigać w światowych, a w szczególności w polskich rajdach”

mówi Mateusz Widuch, marketing manager Alpine Katowice

Pod maską auta znajdzie się 4-cylindrowy, 300 konny silnik o pojemności 1.8 litra. Z zewnątrz pierwszym co rzuca się w oczy jest ogromny spoiler. Poza tym zauważyć można białe felgi o wzorze nieznanym z innych modeli Alpine. W połączeniu z lekkim aluminiowym nadwoziem, ma to wszystko zapewnić fantastyczne osiągi.  

“Każda homologacja to długi proces, wiąże się z wielokrotnymi przeglądami samochodu – podwozia i silnika.  Ogromna praca wykonana przez zespół techniczny Lionela Chevaliera została nagrodzona homologacją FIA R-GT.  Chciałbym podziękować także Renault Sport Racing i FFSA za ich cenną współpracę.  Dzięki ich pracy ​​Alpine A110 Rally kwalifikuje się do udziału we wszystkich imprezach międzynarodowych, w szczególności WRC i ERC, oprócz krajowych i lokalnych imprez, na których jest obecny od marca.  Nie możemy się doczekać, aż A110 potwierdzi swój potencjał na najbardziej spektakularnych rajdach na świecie, ale przede wszystkim jesteśmy dumni i zaszczyceni, że po 47 latach możemy pomóc Alpine powrócić do najwyższej światowej ligi.”

mówi Philippe Sinault, szef zespołu Signatech
A110

Po długim i żmudnym procesie homologacji, pozostaje nam tylko czekać na debiut Alpine A110 Rally w WRC i ERC. Kto wie, może uda się jej powtórzyć sukcesy poprzednika? Z pewnością poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Poprzednik zwyciężył rajd Monte Carlo dwukrotnie, w 1971 i 1973. Stał się ikoną swoich czasów. Nie można też zapomnieć o obecnej konkurencji, która także jest bardzo silna. Jeśli nowe Alpine odniesie na początku kilka zwycięstw, na pewno znajdzie się wielu chętnych na zakup.

Foto. materiały prasowe producenta