Nowy SUV Alfy Romeo w końcu został oficjalnie zaprezentowany. Choć wiedzieliśmy o nim od dawna, jego premiera była wiele razy przesuwana. Tym razem jednak, wszystko jest już oficjalne. Tonale, bo tak będzie nazywał się nowy model, reprezentuje markę w segmencie kompaktowych SUVów. Będzie więc nieco mniejszy niż obecne już w gamie Stelvio. Jednak czy pomimo obszernej konkurencji dobrze sobie poradzi?
Alfa Romeo jeszcze niedawno była w dużym dołku. Sprzedaż nie była najlepsza, a w pewnym momencie na rynku pozostał tylko jeden model. Jednak Włosi dobrze poradzili sobie w kryzysie, a prezentacja Giulii i Stelvio przyniosła nową jakość. Jednak nie można oprzeć sukcesu wyłącznie na dwóch modelach. Już od dłuższego czasu mówiło się więc o prezentacji kolejnego samochodu, który będzie reprezentował markę w popularnym segmencie kompaktowych SUVów. Po kilku przesunięciach, w końcu do tego doszło. Alfa Romeo właśnie pokazała nowy model, czyli Tonale.
Pod względem designu, nie ma dużego zaskoczenia. Już kilka tygodni temu, Włosi pokazywali nam skrawki stylistyki nowego modelu. Pomimo tego, trzeba przyznać, że Tonale prezentuje się świetnie. Z pewnością jest jednym z najładniejszych przedstawicieli swojego segmentu. Tylne lampy, które są połączone pasem świetlnym kontynuują stylistykę przednich reflektorów. Niestety, z tyłu nieco brakuje prawdziwych końcówek wydechów. Felgi mają wzór podobny do tych ze starszych modeli.
We wnętrzu, uwagę przykuwa przede wszystkim zupełnie nowy ekran środkowy. Jest on podobny do tych znanych z BMW i ma wielkość 10,25 cala. Drugi wyświetlacz jaki znajdziemy we wnętrzu odpowiada za zegary. Ma on przekątną 12,5 cala. Zegary z ogromnymi łopatkami są już znane z innych modeli Alfy Romeo. Co ciekawe, Alfa Romeo jest na czasie i będzie sprzedawać Tonale wraz z certyfikatem NFT.
Podstawowymi jednostkami napędzającymi Tonale będą benzyniaki o pojemności 1.5 litra. Otrzymają one układ miękkiej hybrydy. Słabsza odmiana osiągnie 130 koni, podczas gdy mocniejsza 160 koni. W gamie pojawi się także hybryda typu plug-in, która zapewni znacznie lepsze osiągi. Jej moc to 275 koni mechanicznych, na które składają się silnik benzynowy 1.3 na przedniej osi i elektryk na tylnej osi. Przyspieszenie do setki ma zająć jedynie 6,2 sekundy. Wersja PHEV ma oferować do 50 kilometrów zasięgu na samym prądzie. W ofercie Tonale znajdą się jedynie skrzynie automatyczne. Na część rynków europejskich jest przewidziany również silnik diesla.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments