Redaktor | Fotograf

Abarth 500 to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych hot-hatchy dostępnych na rynku. Poprzednia generacja najmniejszego modelu Fiata doczekała się wielu ciekawych wcieleń i wielu fanów. Przede wszystkim kojarzyła się jednak z głębokim dźwiękiem i dobrymi osiągami. Niestety, w przypadku nowej generacji, to pierwsze odejdzie w zapomnienie… dopóki nie włączymy głośników imitujących dźwięk silnika spalinowego.

Nowy Fiat 500e szybko znalazł wielu klientów. Nie ma się jednak czemu dziwić, ponieważ jest znakomitą ofertą samochodu elektrycznego do miasta. Pomimo tego, w ofercie modelu 500 nie może zabraknąć sportowej odmiany Abarth. Ta została właśnie zaprezentowana. Niestety, dla wielu fanów będzie sporym rozczarowaniem, bo także ma napęd elektryczny. Pomimo tego, Abarth postarał się, aby był to wciąż emocjonujący model wyróżniający się osiągami i sportowym dźwiękiem spalinowego silnika pochodzącego z głośników.

Abarth 500e - czy elektryczny hot-hatch będzie tak dobry jak poprzednik?

Na tle zwykłego 500e, Abarth wyróżnia się przede wszystkim stylistyką. W oczy rzuca się flamasterowy kolor, a także wielkie logo Abarth na masce. Oczywiście nie mogło zabraknąć ciekawszych felg o charakterystycznym wzorze. Tym razem są jednak nieco bardziej aerodynamiczne. Z tyłu pojawił się mały dyfuzor pełniący głównie rolę stylistyczną. W stosunku do standardowej wersji, Abarth otrzymał także bardziej sportowe fotele, a także kilka dodatkowych napisów w środku. Ponadto, model jest bardzo bogato wyposażony. W standardzie znajdziemy między innymi nagłośnienie JBL, kamery 360 stopni czy lampy LED.

Abarth 500e - czy elektryczny hot-hatch będzie tak dobry jak poprzednik?

Najważniejsze jest jednak to co pod maską. Abarth 500e rozwija moc 155 koni mechanicznych. To o 38 więcej względem standardowej odmiany. Maksymalny moment obrotowy Abartha to 235 niutonometrów. Napęd wciąż jest jedynie na przednie koła. To jednak wystarcza, aby osiągnąć setkę w czasie 7 sekund. Jest to poprawa o dwie sekundy względem standardowej odmiany. Abarth otrzymał baterię o pojemności 42 kWh. Pomimo tego, że jest w pełni elektryczny, Fiat zapewnia, że nowy model będzie równie emocjonujący jak poprzednik. Mają w tym pomóc głośniki emitujące dźwięk spalinowego silnika.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *