Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowy Hyundai Tucson 2021 facelifting zawitał już do salonów, więc tym samym poznaliśmy ceny oraz dostępne wersje wyposażenia.

Całkowicie nowy, odświeżony Hyundai Tucson został zaprezentowany już w połowie 2020 roku. Zapowiedź czwartej generacji modelu zwiastowała sporo zmian, nie tylko wizualnych, ale także technologicznych. Sporo emocji budzi silnik sportowy N, który miał trafić do nowego Tucsona prosto z modeli Hyundai i30 N, obiecując moc 275 KM.

Hyundai Tucson 2021 Facelifting

Co do zaoferowania ma nowy Hyundai Tucson?

Hyundai Tucson od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Powód? Dobry stosunek ceny do jakości, ciekawe wyposażenie no i design, który wpisuje się w gusta współczesnych klientów. Jesienią 2020 roku, Hyundai zaprezentował całkowicie nową osłonę tego modelu. Nowy Hyundai Tucson IV generacji powstał głównie z uwagi na całkowite odświeżenie gamy samochodów oferowanej przez producenta w myśl zasady Sensuous Sportiness. Filozofia stylistyczna została wykorzystana podczas projektowania takich modeli jak I30 oraz I20, choć dopiero projekt nowego Tucsona bardzo jasno określił kierunek, w jakim Hyundai chce się rozwijać. Efekt? Powalający.

Rynek samochodów typu SUV jest bardzo konkurencyjny. Dynamicznie rozwijający się segment sprawia, że przed producentami oraz projektantami staje nie lada wyzwanie. Jak udało się tym razem?

To, co uległo zmianie i rzuca się na pierwszy rzut ka to całkowicie odświeżony przedni grill. Szeroki, muskularny, bardzo charakterystyczny dla samochodów w tym segmencie. W kształt grilla zostały wkomponowane przednie światła – pierwsze parametryczne światła. Umieszczenie świateł w taki sposób sprawia, że samochód nabrał całkowicie innego wyglądu, a wykorzystana technologia jeszcze lepiej oświetla przestrzeń przed pojazdem.

Parametryczna jest także linia boczna samochodu. Zamiast kreślenia bryły, projektanci podeszli do projektu nadwozia w sposób bardzo matematyczny, jednak niepozbawiony finezji i kreatywności. Do stworzenia linii nadwozia wykorzystano algorytmy geometryczne oraz technologię cyfrową, dzięki której każdy element kąt i kształt to bezprecedensowa odważna estetyka. Smukła linia dachu została podkreślona za pomocą chromowanej listwy, która rozciąga się od słupka A, i kończy się na słupku C.

Przeprojektowaniu uległa także cala tylna klapa bagażnika. Ledowe światła połączyła świetlista listwa. Wycieraczka samochodu została ukryta tuż pod spoilerem, dzięki czemu przestrzeń w centralnej części została wykorzystana na umieszczenie logo producenta.

Hyundai Tucson – wymiary

  • długość auta wynosi 4 500 mm, czyli o 25 mm więcej,
  • szerokość auta to 1 865 mm, czyli o 15 mm więcej,
  • rozstaw osi samochodu to 2 680 mm, czyli o 10 mm więcej,
  • wysokość nowego Tucsona to 1 650 mm, czyli o 5 mm mniej.

Warto dodać, że nowy Hyundai Tucson jest niewiele mniejszy od Toyoty RAV4, jednego z popularniejszych SUV-ów na polskim rynku (jest krótszy zaledwie o 10 mm. O tyle samo mniejszy jest jego rozstaw osi).

Hyundai Tucson – silniki

Kolejna różnica między starą a nową generacją Hyundai Tucson to przede wszystkim dostępna gama silników. Wolnossący silnik benzynowy został zastąpiony turbo doładowanym silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 150 lub 180 KM. Silnik ten jest dostępny z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią automatyczną DCT i 48-woltowym systemem mild hybrid.

Ponadto w ofercie znajdziemy również silnik Diesla (1.6 CRDI o mocy 136 KM) z siedmiobiegową skrzynią automatyczną DCT i 48-woltowym systemem mild hybrid. To nie wszystko. Oprócz tzw. mikrohybrydy, Hyundaia Tucsona czwartej generacji można też zamówić z napędem hybrydowym typu HEV i typu PHEV. Łączna moc układu hybrydowego napędzającego Tucsona HEV wynosi 230 KM. Z kolei, w Tucsonie PHEV, łączna moc układu hybrydowego to 265 KM. Hyundai Tucson HEV jest dostępny z napędem na przednią oś lub obie osie, a PHEV – tylko z napędem na obie osie.

Hyundai Tucson – jakie są jego wersje wyposażenia i ile kosztuje?

Hyundai Tucson Leasing już od 693 zł miesięcznie

Hyundai Tucson dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia: Pure, Modern, Smart, Executive i Platinum.

Cena wersji Pure zaczyna się od 99 900 zł.

Wersja Modern (od 105 900 zł – z silnikiem 1.6 T-GDI i manualną skrzynią 6-biegową) do listy wyposażenia standardowego dodaje m.in.:

  • podgrzewaną kierownicę,
  • podgrzeweane przednie fotele,
  • kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą.

Wersja Smart (od 115 900 zł) znajdziesz elementy z wersji Pure i Modern oraz m.in.:

  • automatyczną klimatyzację dwustrefową,
  • funkcję automatycznego odparowywania,
  • czujnik deszczu,
  • fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego,
  • czujniki parkowania,
  • elektrochromatyczne lusterko wsteczne,
  • przyciemniane tylne szyby,
  • elektrycznie składane boczne lusterka,
  • cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem 10,25 cala,
  • 2 porty USB dla pasażerów z tyłu.

Wersja Smart to również 3 silniki do wyboru

  • 1.6 T-GDI o mocy 150 KM ze skrzynią automatyczną DCT i 48-woltowym systemem mild hybrid (od 129 900 zł),
  • 1.6 T-GDI o mocy 180 KM ze skrzynią automatyczną DCT, 48-woltowym systemem mild hybrid i napędem na 4 koła (od 140 900 zł),
  • 1.6 CRDI o mocy 136 KM ze skrzynią automatyczną DCT i 48-woltowym systemem mild hybrid (od 144 900 zł).

Wersja wyposażenia Executive – kosztuje co najmniej 125 900 zł. Wyposażenie samochodu zostało poszerzone o .in. asystenta unikania kolizji, podgrzewane fotele, adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania przód+tył, bezkluczykowy dostęp, adaptacyjne reflektory przednie z funkcją doświetlenia zakrętów czy elementy z Pakietu Navi.

Najwyższa wersje wyposażenia Hyundai Tucson – Platinum. Jej cena zaczyna się od 135 900 zł, a jej wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: rozbudowany system bezpieczeństwa, kamery 360, skrzynię biegów sterowaną z poziomu łopatek kierownicy, Pakiet KRELL, Pakiet NAVI. Dla wersji Platinum dostępne są też silniki:

  • 1.6 T-GDI o mocy 150 KM ze skrzynią automatyczną DCT i 48-woltowym systemem mild hybrid (od 150 900 zł),
  • 1.6 T-GDI o mocy 180 KM ze skrzynią automatyczną DCT, 48-woltowym systemem mild hybrid i napędem na 4 koła (od 161 900 zł),
  • 1.6 CRDI o mocy 136 KM ze skrzynią automatyczną DCT i 48-woltowym systemem mild hybrid (od 165 900 zł).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *