Redaktor | Fotograf

Nadeszła światowa premiera Volkswagena Tiguan 2024. Producent wiąże duże nadzieje z nowym modelem, w związku z czym jest on wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne. Pojawiły się także nowe odmiany silnikowe, w tym hybrydy plug-in. Czy nowa generacja SUV-a spełni pokładane w nim oczekiwania?

Volkswagen Tiguan 2024 wkracza na rynek. Najnowszy SUV niemieckiego producenta nie będzie rewolucją, jednak przyniesie wiele nowych rozwiązań. Zupełnie nowe jednostki napędowe, w tym hybrydy, mają sprawić, że SUV będzie jeszcze bardziej oszczędny. Nowy Tiguan przyniesie także zmiany we wnętrzu, a także będzie posiadał zupełnie nową stylistykę. Jednak czy będzie on w stanie powtórzyć sukces poprzedników w silnie konkurencyjnej klasie?

Z zewnątrz, Volkswagen Tiguan 2024 zyskał zupełnie nową stylistykę. Szczególnie wyrazisty jest przód pojazdu z reflektorami LED i poziomą listwą pokrytą przezroczystym tworzywem. Dzięki usprawnieniom aerodynamicznym, najnowszy Tiguan charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie Cx0,28. Z boku w oczy rzucają się szerokie nadkola, które mogą skrywać nawet 20-calowe koła. Pod względem wymiarów zmieniła się przede wszystkim długość. Nowa generacja jest o 3 centymetry dłuższa od poprzednika, a także posiada większy o 37 litrów bagażnik. Teraz jego pojemność to aż 652 litry.

We wnętrzu Tiguana zmieniło się sporo. Producent zapewnia, że materiały są znacznie lepszej jakości, podobnie jak spasowanie. Kierowca ma do dyspozycji nowy Digital Cockpit, a ekran systemu inforozrywki może mieć przekątną nawet 15 cali. Wyróżnia go całkowicie nowa struktura menu i grafika, w wyposażeniu mogą się także znaleźć nowy wyświetlacz head-up oraz wielofunkcyjny przełącznik wrażeń z jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem OLED. Ten drugi jest obrotowy i może sterować wybranymi funkcjami, przykładowo trybami jazdy. Nowym rozwiązaniem jest też opcjonalna funkcja masażu w przednich fotelach ergoActive Plus.

Pod względem technicznym, Tiguan 2024 przynosi sporo nowości. Zupełnie nowe będą reflektory HD LED Matrix, które posiadają ponad 19 tysięcy diód na jedną lampę. Zawieszenie opcjonalnie będzie wyposażone w dwuzaworowe amortyzatory co poprawi komfort. Gama silnikowa będzie składać się z jednostek TDI, TSI, eTSI oraz hybryd plug-in. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. W podstawie będzie skrzynia automatyczna, a także napęd na przód. Wybrane odmiany oferowane będą z napędem 4Motion.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *