Redaktor | Fotograf

Istnieje wiele parametrów, dzięki którym możemy porównywać dane modele samochodów. Jednym z najważniejszych jest ich sprzedaż, czyli popularność wśród klientów. W niektórych przypadkach wyniki mogą być jednak dość nieoczywiste. Najpopularniejszym kabrioletem w Europie stał się SUV w postaci modelu Volkswagen T-Roc Cabrio.

Nieoczywiste połączenia w motoryzacji mogą często dać świetne rezultaty. Jednym z nich jest bez wątpienia Volkswagen T-Roc Cabrio, który jest jednym z niewielu SUV-ów, którym można jeździć z otwartym dachem. Co ciekawe, niekonwencjonalny model stał się przepisem na sukces. Jest najlepiej sprzedającym się kabrioletem w Europie wśród marek popularnych. Przebił nawet taki model, jak Mazda MX-5. Powodem jest prawdopodobnie fakt, że nie istnieje obecnie bardziej pożądane połączenie niż kabriolet i SUV. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie ma ono większego sensu.

Sprzedaż Volkswagena T-Roc Cabrio od stycznia do lipca 2023 roku wyniosła ponad 8700 sztuk. Oznacza to przyrost o 10 procent względem zeszłego roku. Warto wspomnieć, że ten wynik jest niemal dwukrotnie lepszy niż drugiego najpopularniejszego cabrio w Europie, jakim jest Mazda MX-5. Jej sprzedaż wyniosła w tym samym okresie 4600 sztuk. Jeśli weźmiemy pod uwagę marki premium, pozycja Volkswagena jest nieco gorsza. Na pierwszym stopniu podium staje wtedy Mini Cooper Cabrio, którego sprzedaż wyniosła 13 750 egzemplarzy. Najpopularniejszym coupe wśród producentów premium w Europie jest Porsche 911.

Przyszłość Volkswagena T-Roc Cabrio jest niepewna. Druga generacja modelu nadejdzie, jednak nie wiadomo na razie, czy producent z Wolfsburga zdecyduje się na kontynuację odmiany Cabrio. Biorąc pod uwagę jej dość duży sukces, możliwe, że następca powstanie. Wszystko zależy od podejścia Volkswagena, a także od faktu, czy producent nie zdecyduje się na inwestycje jedynie w pojazdy elektryczne. Sprzedaż odmiany kabriolet na tle całego modelu T-Roc wcale nie jest zła. Otwarty dach posiada 8 tysięcy sprzedanych w tym roku T-Roc-ów, podczas gdy klasyczną bryłę nadwozia posiada 111 tysięcy egzemplarzy.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *