Redaktor | Fotograf

Jeden z synonimów europejskiego auta, czyli Volkswagen Passat właśnie zadebiutował. Tym razem na rynek trafi jedynie wersja kombi. Należy się również spodziewać, że stoczy zacięty bój z autami klasy SUV, który przesądzi o tym, czy będzie to ostatnia generacja modelu. Volkswagen Passat 2024 B9 już niedługo będzie dostępny w salonach marki.

Od wielu lat auta klasy sedan i kombi są w odwrocie. Ich miejsce powoli zajmują SUV-y, które w większości przypadków są popularniejsze wśród klientów. Ostatnie generacje niegdyś wielkich modeli powoli odchodzą w zapomnienie i znikają z oferty. Podobnie będzie z Volkswagenem Passatem w wersji sedan, która nie doczekała się swojego następcy. Najwyraźniej producent z Wolfsburga stwierdził, że nie opłaca się trzymać jej w ofercie. Nowy Volkswagen Passat 2024 B9 debiutuje jedynie w odmianie kombi, a najmocniejsza odmiana rozwinie aż 272 konie mechaniczne.

Jeśli chodzi o design modelu, nie jest on rewolucyjny. Przede wszystkim nowy Passat otrzymał przód podobny do nowej generacji modelu Golf, gdzie znajdziemy raczej łagodnie narysowane linie, bez niepotrzebnej agresywności. Tylna część nadwozia bardziej przyciąga uwagę. Pojawił się tam pas świetlny LED przechodzący przez całą szerokość klapy bagażnika. Odmiana R-Line zaoferuje sportową stylistykę, a także felgi w rozmiarze aż do 19 cali. Nowy Volkswagen Passat 2024 B9 nieco urósł względem poprzedniej generacji auta. Długość wzrosła do 4917 milimetrów (+144 mm), szerokość do 1852 mm (+20 mm), natomiast wysokość pozostała taka sama.

Dzięki zwiększonemu o 50 milimetrów rozstawowi osi, we wnętrzu wygospodarowano nieco więcej miejsca. Kolejnym praktycznym rozwiązaniem jest przesunięcie selektora biegów za kierownicę, gdzie pojawił się w postaci manetki. Na konsoli centralnej nie znajdziemy więc praktyczne żadnych przycisków. Minimalizm objawia się także w postaci nieco schowanego panelu klimatyzacji, który obsługuje się z poziomu ekranu. Ten może mieć rozmiar nawet 15 cali, podczas gdy wyświetlacz znajdujący się przed kierowcą ma rozmiar 10,25 cali.

Pod względem silników, Volkswagen Passat 2024 B9 rozpieści niezdecydowanych. W gamie znajdziemy podstawowy silnik 1.5 eTSI o mocy 150 koni mechanicznych. Dla fanów mocniejszych jednostek przygotowano 2.0 TSI, która w wariancie z przednim napędem rozwija 204 konie mechaniczne, a z 4×4 4Motion aż 265 koni mechanicznych. Entuzjaści silników TDI w Passacie mogą wybierać jedynie z jednostki 2.0 TDI w trzech wersjach mocy: 123, 150 i 193 koni. Ten ostatni będzie dostępny z napędem 4Motion. Ekologiczne odmiany plug-in eHybrid zapewnią od 204 do 272 koni mechanicznych. Ich zasięg na samym prądzie ma wynieść aż do 100 kilometrów.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *