Redaktor | Fotograf

Kompaktowe samochody elektryczne w wersjach usportowionych to wciąż rzadkość. Volkswagen ID.3 GTX Performance ma być próbą stworzenia hot-hatcha na prąd i wszystko zapowiada, że właśnie tak będzie. 326 koni, które trafi na tylną oś, ma zapewnić znakomite osiągi, a agresywna stylistyka ma na siebie zwracać uwagę na ulicy.

Volkswagen ID.3 to przedstawiciel niemieckiego producenta w segmencie kompaktowych aut elektrycznych. Aby zachęcić klientów, którzy do tej pory decydowali się na spalinowe hot-hatche do przejścia na energię elektryczną, na rynek trafia sportowa wersja auta. Volkswagen ID.3 GTX Performance ma być godnym odpowiednikiem Golfa GTI o dużo większej mocy. Dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są właściwości jezdne.

Volkswagen ID.3 GTX Performance wyróżnia się na tle innych modeli w gamie niektórymi elementami stylistycznymi. Specyficzny dla odmian GTX przedni zderzak ma nowy, czarny wlot powietrza z diamentowym wzorem i dostępnymi tylko w topowych wersjach światłami. 20-calowe felgi Skagen są opcjonalnie dostępne w kolorze czarnym. Liczne elementy charakterystyczne dla GTX można znaleźć również we wnętrzu.

ID.3 GTX Performance jest pierwszym modelem, w którym zastosowano udoskonalony układ napędowy Volkswagen Performance. Moc została zwiększona z 285 KM w ID.3 GTX do 326 KM w ID.3 GTX Performance. W obu przypadkach silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy 545 Nm – przewyższając pod tym względem najmocniejsze doładowane silniki spalinowe Volkswagena. W 326-konnej wersji ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h – to najlepszy wynik w rodzinie ID.  Zasięg Volkswagena ID.3 GTX Performance to wg WLTP nawet 601 km. Jest to zasługa większej 79 kilowatogodzinnej baterii.

ID.3 GTX Performance jest standardowo wyposażony w szeroką gamę najnowocześniejszych systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Obejmują one tempomat, system hamowania awaryjnego Front Assist z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu Lane Assist, funkcję hamowania na zakrętach i rozpoznawanie znaków drogowych. W wyposażeniu standardowym ID.3 GTX Performance na polskim rynku znajdą się także pakiety Wnętrze Style Plus, Komfort, Assistance wraz z Park Assist, a także matrycowe reflektory LED.

Cena ID.3 GTX Performance w Polsce rozpoczyna się od 235 690 złotych.

Fot. materiały prasowe producenta