Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Golf GTD jest nieco mniej popularny niż wariant GTI, ale silnik Diesla pokazuje, że można mieć jednocześnie auto sportowe i oszczędne na długich trasach

Wszyscy pamiętamy 2015 rok i wybuch afery Dieselgate, która bez wątpienia miała fatalne skutki dla motoryzacyjnej Europy. Okazało się, że Diesel to wróg publiczny numer 1, a jego los jest policzony i za 2-3 lata pożegnamy tą jednostkę. Tak miało być, ale czas pokazał, że Diesel nie jest taki zły jak głosiły to media i różne instytucje na całym świecie. Dla Volkswagena sytuacja z Dieslem nie była łatwa, bo przecież producent ma bardzo bogatą paletę silników z takim paliwem napędowym, a do tego posiada Golfa w odmianie GTD. Jeśli wydaje wam się, że GTD to jakiś nowy wymysł VW to zaskoczę was, GTD jest młodsze zalewie o 7 lat od wersji GTI, chociaż jeśli chodzi o opinię w społeczeństwie to właśnie benzyna cieszy się większym powodzeniem. Tak czy inaczej teraz na salony wjeżdża najnowsza ósma już generacja i przedstawiono dzisiaj jej teaser.

Jakiś czas temu do sieci trafiło zdjęcie prezentujące rozpiskę mocy dla poszczególnych wariantów i dlatego wiemy, że nowy GTD będzie miał moc równą 200 KM. To mały przyrost względem poprzednika, ale nieco ważniejsza jest informacja, że będzie to jeden z najczystszych silników na świecie. Jak to możliwe w przypadku Diesla? Volkswagen wprowadził nowe katalizatory oraz zmienił system dozowania mieszanki paliwowej oraz uskutecznił proces spalania. To wszystko ma na celu uczynienie jednostki 2.0 TDI mniej szkodliwą dla środowiska, a emisja cząsteczek NOx ma być mniejsza aż o 80%. Jednocześnie producent podaje, że sam silnik będzie równie oszczędny co jednostka z poprzedniej generacji, bo to element, który najbardziej doceniają właściciele Golfa GTD.

Nie została jeszcze podana informacja czy nowy GTD wystąpi w nadwoziu kombi. Byłoby to bardzo dobre rozwiązanie, bo silnik Diesla w połączeniu z nadwoziem kombi stanowi idealne połączenie w przypadku pokonywania długich tras po autostradach i drogach szybkiego ruchu. W momencie, gdy silnik Diesla cechuje się niskim spalaniem to wiele osób chętnie zdecydowałoby się na takie rozwiązanie, a skoro R mógł istnieć w nadwoziu kombi to GTD również może do tego grona dołączyć. Oficjalna premiera odbędzie się na zbliżających się targach w Genewie i wtedy też poznamy wszystkie szczegóły dotyczące Golfa GTD. Zagadką wciąż pozostaje moment obrotowy, chociaż mówi się o wartości około 400 Nm.

Foto. materiały prasowe Volkswagen

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *