Nowa Skoda Octavia Scout z silnikiem 2.0 TDI 200 KM może nawet holować przyczepę z hamulcem o masie do 2000 kg i to jest informacja, którą należy się chwalić
Samochody o nadwoziu kombi toczą nierówną walkę z SUV’ami i Crossover’ami, które to teoretycznie dla klienta są pod każdym względem lepsze, a finalnie zwyciężają tylko wyższą pozycją za kierownicą. Dlatego samochody takie jak Skoda Octavia Scout tworzą złoty środek pomiędzy uterenowionym SUV’em, a rodzinnym kombi. Scout względem bazowej Octavii ma prześwit większy aż o 15 mm, co w tym segmencie robi dosyć dużą różnicę. To wszystko za sprawą pakietu Rough-Road, który jest wyposażeniem standardowym. Jednak czy taki samochód może walczyć z SUV’em, który z założenia ma zapewniać właściwości terenowe?
Nie mamy zamiaru negować terenowych aspiracji SUV’ów, ale jakie one są w praktyce każdy wie. Podniesione kombi będzie wypadać pod tym względem co najmniej tak samo dobrze, więc ten aspekt mamy za sobą. Nowa Skoda Octavia Scout mierzy 4 703 mm długości i 1 829 mm szerokości, czyli jest o 16 mm dłuższa i o 15 mm szersza. Ma to proste przełożenie na bagażnik, który w nowej generacji osiąga pojemność 640 litrów, co daje nam rezultat o 30 litrów lepszy od poprzednika. Jednak jest inny ważny element, który może zaważyć na ilości sprzedanych egzemplarzy wersji Scout. Bowiem tą wersję można wykorzystać nie tylko do jazdy w nieco trudniejszym, lecz niewymagającym terenie, ale faktycznie jest ona stworzona do ciężkiej pracy.
Wybierając silnik 2.0 TDI EVO o mocy 200 KM i 400 Nm, nota bene najmocniejsza jednostka Diesla w historii tego modelu, zyskujemy dodatkową funkcjonalność – można holować przyczepę z hamulcem o masie do 2000 kg. To daje nam spore możliwości wyboru kampera na wakacje albo przewożenia różnych towarów. Funkcja niezwykle przydatna i rozwijająca użyteczność auta. Oczywiście poza flagowym Dieslem mamy do wyboru jednostki 2.0 TDI o mocy 115 KM i 150 KM oraz 1.5 TSI 150 KM wraz z 2.0 TSI 190 KM.
Dużą rolę odgrywa napęd na cztery koła, który jest w stanie przenieść część mocy na tylne koła w ułamku sekund. Centralnym elementem napędu na cztery koła jest sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe szóstej generacji. W tej nowej generacji sprzęgło zostało całkowicie przeprojektowane. Jest prawie o 0,8 kg lżejsze, a jego wydajność została zoptymalizowana dzięki zastosowaniu oleju o niskim tarciu, zmniejszonego napięcia wstępnego łożyska i udoskonalonego wewnętrznego smarowania. Pozwala to na bardzo niskie zużycie paliwa, nawet podczas pracy 4×4. Przy standardowej pracy system kieruje większą część mocy na przednią oś, ale gdy tylko utraci przyczepność dołącza tylną oś. Opcjonalny tryb Off-Road, jako część trybu wyboru trybu jazdy, zapewnia jeszcze lepszą wydajność jazdy w trudnym terenie
„Nowa Skoda OCTAVIA SCOUT doskonale łączy elegancję i wytrzymałość. Korzysta z bardziej emocjonalnych linii i dynamicznych proporcji najnowszej generacji OCTAVIA. Całości dopełniają typowe dla SCOUT detale konstrukcyjne, takie jak uderzające plastikowe poszycie nadkoli i progów bocznych, a także zderzaki z osłoną podwozia w wyglądzie aluminium. OCTAVIA SCOUT ma po raz kolejny większy bagażnik i jest doskonale wyposażony, aby sprostać wymaganiom nowoczesnego pojazdu lifestyle.”
wyjaśnił, Oliver Stefani, dyrektor ds. Projektowania w ŠKODA AUTO
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments