Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Do rodziny ŠKODY OCTAVIA dołącza po raz pierwszy dynamiczna wersja SPORTLINE, którą wyróżniają m.in. czarne elementy nadwozia, trójramienna wielofunkcyjna sportowa kierownica, a także sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i tapicerką ThermoFlux.

ŠKODĘ OCTAVIA SPORTLINE w wersji Liftback i Combi można zamówić z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym DCC i innowacyjnymi systemami wspomagania. Szeroka gama jednostek napędowych obejmuje silniki wysokoprężne, benzynowe a także hybrydę typu plug-in oraz technologię miękkiej hybrydy.

Nadwozie nowej ŠKODY OCTAVIA SPORTLINE, wariantu dostępnego po raz pierwszy dla tego modelu, definiują czarne elementy charakterystyczne dla gamy SPORTLINE marki. Dynamiczny przedni spojler, obramowanie osłony chłodnicy i napis ŠKODA na pokrywie bagażnika wykończone są w błyszczącej czerni. Połyskujący czarny tylny dyfuzor posiada chromowane elementy ozdobne. Czarny tylny spojler występuje zarówno w wersji Combi, jak i Liftback. Standardowe wyposażenie ŠKODY OCTAVIA SPORTLINE obejmuje 18-calowe obręcze kół Vega AERO Pulsar z polerowanym czarnym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne są, wyłącznie dla modelu SPORTLINE, 19-calowe czarne, polerowane obręcze Taurus.

ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE

Szeroka gama silników z napędem 4×4 lub na przednie koła

ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE jest dostępna z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz z napędami hybrydowym typu plug-in i w technologii miękkiej hybrydy. Kierowcy będą mogli wybrać spośród napędów na obie lub na przednią oś. Gama silników zaczyna się od 110 kW (150 KM) a zamyka ją opcja iV o mocy 150 kW (204 KM). Jednostkę 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) można zamówić z opcjonalną 7-biegową skrzynią DSG w technologii mild hybrid, natomiast wariant z silnikiem 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) jest standardowo wyposażony w przekładnię DSG i napęd na obie osie. Modele z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI oferują moc 110 kW (150 KM) z opcjonalną skrzynią DSG i napędem 4×4 oraz 147 kW (200 KM) z napędem na cztery koła oraz przekładnią DSG w standardzie. OCTAVIA iV SPORTLINE z napędem hybrydowym typu plug-in zapewnia moc 150 kW (204 KM).

Opcjonalna zawieszenie adaptacyjne DCC podkreśla zindywidualizowany charakter jazdy oraz oferuje 15 ustawień od komfortowych po sportowe. Systemy bezpieczeństwa dostępne jako opcja obejmują proaktywny system ochrony pasażerów Crew Protect Assist z funkcją ochrony podczas dachowania oraz innowacyjne systemy wspomagające, takie jak system antykolizyjny Collision Avoidance Assist i asystent skrętu Turn Assist, a także nową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami.

ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE

Wnętrze ze sportowymi fotelami i trójramienną sportową kierownicą

Wnętrze ŠKODY OCTAVIA SPORTLINE zostało zainspirowane najwyższym poziomem wykończenia Style i obejmuje wykończenie deski rozdzielczej z materiału oraz listwy ozdobne wykończone błyszczącą czernią przypominającą lakier fortepianowy. Sportowe fotele mają zintegrowane zagłówki i są wyposażone w wyjątkowo przewiewną tapicerkę ThermoFlux. Wielofunkcyjna sportowa kierownica ma trzy ramiona i ozdobny emblemat SPORTLINE, a na progach przednich drzwi znajduje się napis OCTAVIA.

Nowa ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE poszerzyła bogatą ofertę marki. Obecnie kierowcy mogą wybrać, oprócz wariantu klasycznego i SPORTLINE, także usportowioną wersję RS lub wersję SCOUT o uterenowionym charakterze. Ponadto dla modelu dostępny jest szeroki wybór napędów, od najnowszej generacji silników EVO zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych po napędy hybrydowe typu plug-in czy mild hybrid.

ŠKODA OCTAVIA SPORTLINE CENNIK

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *