Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk prowadzą w klasyfikacji ProfiAuto RSMP po pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Śląska. Załoga Škody Fabii Rally2 Evo zanotowała najlepszy czas na Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich rozgrywanym pod Stadionem Śląskim w Chorzowie 10 września 2021 roku.

Rajd Śląska 2021, piąta runda ProfiAuto Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, rozpoczął się w piątek wieczorem od ceremonii startu na placu Sławika i Antalla pod katowickim Spodkiem. Z Katowic rajdowcy przejechali do Chorzowa, gdzie wokół Stadionu Śląskiego rozegrano krótki, lecz widowiskowy odcinek specjalny.

Najlepszy czas na 1,5-kilometrowej trasie zanotowali Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk i to oni wystartują do sobotniego etapu jako liderzy. Marczyk i Gospodarczyk, to duet, który ma już na swoim koncie zarówno triumf na oesie pod Stadionem Śląskim, jak i w Rajdzie Śląska. Oba te sukcesy wywalczyli w 2019 roku. Drugie miejsce zajęli Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel (+1,1 s), a podium uzupełnili Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (+1,8 s) – wszystkie trzy załogi w Skodach Fabiach Rally2 Evo. Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich, jak i cały rajd, odbywało się pod patronatem marszałka województwa śląskiego Jakuba Chełstowskiego. Po zakończeniu kryterium czołowa trójka odebrała z jego rąk statuetki wzorowane na pomniku Powstań Śląskich, który stoi w centrum Katowic.

Rajd Śląska: Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich - Marczyk i Gospodarczyk zwycięzcami

W klasie Rally3 najlepszy czas wykręcili Łukasz Byśkiniewicz i Zbigniew Cieślar (Ford Fiesta Rally3), a wśród aut przednionapędowych z klasy Rally4 najlepiej pojechali Adam Sroka i Patryk Kielar (Peugeot 208 Rally4). Widowiskowy przejazd załogi Jacek Sobczak/Michał Marczewski w Porsche 911 RGT zapewnił im wygraną w klasie Open 2WD. W gronie aut z napędem na jedną oś szybszy był tylko Abarth 124 Rally Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka.

W klasyfikacji Motul HRSMP najlepszy czas zanotowali Robert Luty i Marcin Celiński. Drugie miejsce, ze stratą zaledwie 0,9 s wywalczyli Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński jadący spektakularnym Audi Quattro – repliką B-grupowej rajdówki z lat 80. XX w. Na oesowym podium znaleźli się jeszcze Marek Suder i Marcin Kowalik (+2,7 s) korzystającym z Forda Sierry 4×4 Cosworth – samochodu wzorowanego na rajdówce, którą startował Marian Bublewicz – nieodżałowany, wielokrotny mistrz Polski.

Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński jadący spektakularnym Audi Quattro – repliką B-grupowej rajdówki z lat 80. XX w

Konrad Dukat i Mieczysław Kalczyński (Renault Clio) byli najszybszą załogą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska na otwierającym Rajd Śląska oesie pod Stadionem Śląskim. Dzięki wygranej w Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich, na jutrzejsze oesy wyruszą jako liderzy.

Sobotni etap Rajdu Śląska składa się to blisko 100 km ścigania na zamkniętych i zabezpieczonych drogach województwa Śląskiego. Na ten dystans składają się przejazdy odcinków specjalnych Wyry (6,05 km, od 8:00) i Katowice (1,5 km, 13:30) oraz rywalizacja na oesach pokonywanych dwukrotnie: Arche (9,55 km, od 9:00 i od 14:50), Chybie (24,02 km, od 9:55 i od 15:45) oraz Jastrzębie-Zdrój (12,41 km, od 10:55 i od 16:45). Zakończenie rajdu – o 18:30 pod Stadionem Śląskim w Chorzowie.

Rajd Śląska – klasyfikacja ProfiAuto RSMP po OS 1:

  1. Marczyk/Gospodarczyk +1:02,9 s
  2. Wróblewski/Wróbel +1,1 s
  3. Chuchała/Rozwadowski +1,8 s
  4. Grzyb/Poradzisz +2,1 s
  5. Płachytka/Nowaczewski +3,0 s
  6. Kotarba/Kotarba +3,9 s
  7. Chwietczuk/Baran +4,0 s
  8. Kasperczyk/Syty +4,1 s
  9. Szeja/Szeja +4,2 s
  10. Nowak/Grzelka +5,2 s

Foto. materiały własne – Karol Filipiak

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *