Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowe Audi RS6 C8 jest bez wątpienia wielkim hitem niemieckiego producenta, ale to takie modele jak Quattro Pikes Peak stanowią o legendzie marki

Audi RS6 C7 okazało się wielkim sukcesem i tak naprawdę do momentu pojawienie się nowej generacji C8, a nawet nieco później, wszyscy zastanawiali się czy uda się stworzyć lepsze kombi o sportowych charakterze. Jak widać udało się i to nawet znacznie lepsze, co pokazuje liczba sprzedanych egzemplarzy. Obecnie sportowe samochody o nadwoziu kombi są bardzo pożądane, chociaż muszą walczyć z SUV’ami w tej niesprawiedliwej batalii. RS6 C8 jednak się broni i wychodzi cało z opresji. Teraz grafik Abimelec Design przygotował swoją wizję na to jak może wyglądać nowe RS6 w nawiązaniu do legendarnego Quattro Pikes Peak z lat 80, kiedy to w różnych wariantach samochód podbijał trasy rajdowe i nie tylko na całym świecie.

Audi RS6 C8

Obecnie niekwestionowanym zwycięzcą Pikes Peak Hill Climb jest Volkswagen ID.R, który to zszedł poniżej 8 minut, ale legendarne Quattro też nie wypada najgorzej. Teraz jednak czas na przeniesienie legendy, a przynajmniej jej kultu, do współczesności. Zmiany w projekcie graficznym zakładają między innymi poszerzenie nadwozia, modyfikację zderzaków, więcej części karbonowych, ale co najważniejsze, obecne są felgi Rotiform ROC, czyli klasyka Audi w tamtych czasach. Do tego dochodzi specjalne malowanie, gdzie przeważa kolor biały, który przecinany jest charakterystycznymi pasami dla Audi Sport oraz klasycznym logiem marki. Całość wygląda obłędnie.

Audi RS6 C8

Oczywiście na razie jest to tylko pakiet optyczny przygotowany w formie wirtualnej, ale jeśli ktoś odważyłby się na takie zmiany to pozostaje jeszcze kwestia silnika. Co ciekawe ma on spory potencjał, bo osiągnięcie 750 KM i ponad 1000 Nm nie stanowi większego problemu, co udowodniło już kilku tunnerów. Seryjnie auto ma 600 KM i 800 Nm, co i tak gwarantuje bardzo dobre osiągi na poziomie sprintu do setki w 3,6 sekundy i osiągnięciu 200 km/h w 12 sekund. Jednak jak wiemy, Quattro było ekstremalne. Niska masa, wysoka moc i niesamowite właściwości jezdne, dlatego konieczne jest by robiąc taki projekt zastosować wszelkie możliwe środki.

Audi RS6 C8

Foto. Abimelec Design

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *