Sprawa silników wolnossących w Porsche powraca jak bumerang ze względu na ekologię i obowiązujące przepisy dotyczące emisji spalin
Wolnossące jednostki to jedna z tych rzeczy, które od dawna kojarzą nam się z Porsche. Jednak ostatnie trendy i przepisy w motoryzacji zmuszają coraz to kolejne marki do wycofania się z produkcji takich silników. Zamiast tego zazwyczaj producenci są zmuszani do instalowania doładowanych jednostek o mniejszej pojemności. O ile w mniejszych samochodach to nie problem, to w autach czysto sportowych według wielu zabiera to wiele z przyjemności z jazdy. Teraz wydaje się, że ten problem dotknie również Porsche. Jednak czy producent z Zuffenhausen poradzi sobie z tą sytuacją w inny sposób?
Wygląda na to, że tak. Choć oczywiście, modele wolnossące w ofercie Porsche są teraz mniejszością, nadal pozostało kilka wersji, których nikt sobie nie wyobraża w wersji turbodoładowanej. Wśród nich są takie legendy jak 911 GT3 oraz GT3 RS, 718 Cayman GT4 czy Boxster Spyder. W takim razie rozwiązaniem może być sprawienie, że jednostki spalinowe tych modeli będą współpracowały z silnikami elektrycznymi. Osoba odpowiedzialna za modele 911 oraz 718, czyli Frank-Steffen Walliser zapewnia, że Porsche bardzo chce utrzymać charakter tych modeli.
Nie znamy póki co szczegółów, ponieważ póki co żadna wersja modelu 911 nie jest w wersji hybrydowej. Możemy być jednak pewni, że na początku wersja hybrydowa będzie nieco mniej bezkompromisowa niż modele z półki GT3. Będzie raczej połączona z mniejszym silnikiem ze zwykłej wersji. Dlatego więc, hybrydowe modele wolnossące zobaczymy zapewne dopiero za kilka lat. Możemy się jednak spodziewać, że Porsche postara się utrzymać niską wagę modelu, tak, aby jak najlepiej się on prowadził.
Moim zdaniem, taka forma ekologii jest jak najbardziej w porządku. Nie powinna ona odebrać przyjemności z jazdy, a jednocześnie pozwoli zachować jednostki, za które kochamy Porsche. Jednocześnie, dzięki modelowi Taycan czy Panamerze Turbo S możemy zauważyć, że niemiecki producent zdecydowanie potrafi tworzyć niesamowite auta z silnikami elektrycznymi. W połączeniu z długą historią i tradycjami 911 GT3 powinno to dać świetne rezultaty.
Foto. materiały mw_cs
Redaktor | Fotograf
Comments