Chcąc osiągnąć szybszy czas przyspieszenia do setki trzeba wyeliminować największy spowalniacz, czyli człowieka i właśnie temu ma służyć skrzynia PDK w modelu Cayman
W dzisiejszych czasach technologia jest tak zaawansowana, że praktycznie jedynym czynnikiem spowalniającym i ograniczającym samochód jest człowiek. Dlatego też producenci tworzą coraz to nowsze, bardziej zaawansowane i rozwinięte systemu, które ograniczają jego udział w procesie kierowania pojazdem. Dzisiaj skrzynia automatyczna jest w stanie zmienić bieg w ciągu kilku sekund i gdy mówimy o najszybszych tego typu przekładniach dostępnych dla konsumentów to tak naprawdę skrzynia manualna zawsze przegra. Dlatego też teraz Porsche zadecydowało, że modele Cayman GT4 i Boxer Spyder otrzymają skrzynię PDK. Powód? Przede wszystkim mają być jeszcze szybsze, ale to też odpowiedź na pytania klientów.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/02/S19_3016_fine-scaled.jpg)
Sam należę do grona osób, które lubią bawić się samochodem. Moje osobiste upodobania skłaniają się w stronę skrzyni manualnej, bo to wtedy mam poczucie odpowiedzialności za każdy element pracujący w samochodzie. Jednak nie oszukujmy się, nie każdy chce męczyć się ze sprzęgłem i wachlować lewarkiem skrzyni biegów przy każdym zakręcie. Jeśli skrzynia PDK jest wygodniejsza w obsłudze, a do tego pozwala na lepsze osiągi to warto z niej skorzystać. I takie też prośby kierowali do Porsche klienci, a to zdecydowało się na wprowadzenie PDK jako opcjonalne wyposażenie. Dodatkowo skrzynia automatyczna ma skrócić czas potrzebny na osiągnięcie pierwszych 100 km/h. Obecnie jest to wynik 4,4 sekundy, ale mówi się, że nawet rezultat 4,2 sekundy jest możliwy do osiągnięcia. Ponad nowa skrzynia może wpłynąć (nieznacznie) na prędkość maksymalną w obu samochodach. W konfiguratorze nową pozycję zobaczymy dopiero pod koniec roku, bo nie tylko skrzynia będzie nowym elementem.
Najprawdopodobniej na rynek wejdzie Porsche Cayman GT4 RS, czyli jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza i jeszcze lepiej wyglądająca odmiana. Mówi się o mocy około 450 KM z silnika 4.0 o 6-cylindrach w układzie Boxer, ale planowane jest również spore odświeżenie wizualne, bo widać to po samochodach testowych. Ta wersja też zawita na rynku pod koniec 2020 roku i nie powinna być ostatnim słowem Porsche. Wprowadzenie silnika 6-cylindrowego otworzyło drogę do znacznych modyfikacji tego modelu. To przecież silnik, który znajduje się w modelu 911, więc spokojnie można rozwijać bardzo wysoką moc.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/02/S19_3215_fine-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe Porsche Źródło. Magazyn Evo
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments