Porsche po raz kolejny udowadnia, że potrafi uszanować tradycję. 911 to jedno z ostatnich aut, które potrafi oprzeć się najnowszym trendom i iść dalej swoją ścieżką. W związku z tym, Porsche pokazało odmianę Sport Classic, która łączy najlepsze cechy modelu. Poza fantastyczną stylistyką, model otrzyma technologię z wersji Turbo S, skrzynię manualną oraz napęd na tył. Auto z pewnością zostanie łakomym kąskiem dla koneserów marki.
Porsche to jedna z marek, która bardzo rzadko zawodzi. 911, czyli ich flagowy model, znów otrzymał nową odmianę, która zapowiada się na prawdziwy majstersztyk. Sport Classic ostatni raz był obecny w gamie 911 generacji 997. Teraz, podobnie jak wtedy, auto zapowiada się na jedną z najlepszych odmian modelu. Stylistyka, jak i technologia użyta w samochodzie nawiązują do tradycji marki. Niestety, produkcja będzie mocno ograniczona.
![Porsche 911 Sport Classic debiutuje - silnik z Turbo, manual i napęd na tył](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/2023-porsche-911-sport-classic-exterior-view-1.jpg)
Sport Classic korzysta ze stylistyki 911 Turbo S. To właśnie z tej wersji zaadaptowano poszerzone nadwozie, jednak bez dodatkowych bocznych wlotów powietrza. Dzięki temu auto wygląda masywnie i nawiązuje do klasycznych 911 Turbo. Tylną część nadwozia zdobi ducktail, nawiązujący do Carrery RS z 1973 roku. Dodatkowo, nowy Sport Classic został zaopatrzony w złote oznaczenia modelu, a także w 20/21-calowe felgi. Na drzwiach może się pojawić numer od 1 do 99. Wnętrze wita nas świetnymi fotelami wykończonymi skórą i materiałem. W środku również znajdziemy wiele klasycznych oznaczeń Sport Classic i 911.
![Porsche 911 Sport Classic debiutuje - silnik z Turbo, manual i napęd na tył](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/2023-porsche-911-sport-classic-interior-view.jpg)
Jednak najważniejszą rzeczą, którą znajdziemy w środku jest skrzynia. Jest ona manualna, a Sport Classic nie jest dostępne ze skrzynią PDK. Co ciekawe, pomimo zastosowania silnika z 911 Turbo S, napęd trafia tylko na tył. Moc 6-cylindrowego boksera z dwoma turbinami została nieco zmniejszona i wynosi 550 koni mechanicznych. W celu poprawy prowadzenia, Sport Classic otrzymał tylną oś skrętną, a także ceramiczne hamulce. Porsche planuje powstanie 1250 sztuk. Model powinien wyjechać na drogi pod koniec tego roku.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0563_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0565_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0567_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0568_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0570_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0571_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0577_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0580_fine-scaled.jpg)
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/04/PCNA22_0589_fine-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments