Pagani Huayra Codalunga to nowe wcielenie legendarnego już supersamochodu. Celem projektantów było stworzenie auta rodem z wyścigów lat 60.
Nie jest tajemnicą, iż Pagani ma pewne trudności z żegnaniem się ze swoimi samochodami. Dla przykładu model Zonda w teorii nie jest już produkowany od 2013 roku. W teorii, gdyż nawet w tym roku powstała kolejna edycja specjalna – oczywiście jak zwykle została ona zapowiedziana jako ta ostateczna. Czy tak będzie w praktyce? Tego chyba nie wie nikt. Dzisiaj zaś powiemy sobie trochę o Huayrze. Model ten w wersji bazowej produkowany był w 2018 roku, zaś w 2020 roku z fabryki wyjechał ostatni egzemplarz edycji Roadster. Jak nietrudno jest się domyślić, nie jest to ostateczny koniec produkcji tego modelu, o czym mogliśmy się przekonać przedwczoraj – oto Pagani Huayra Codalunga.
Codalunga to wyjątkowe edycja specjalna wersji coupé ikonicznego już włoskiego hipersamochodu. Pagani określa ten model jako „wielką kolaborację”, której częścią jest dwójka klientów firmy. Poprosili szefa marki i jej założyciela, Horacio Paganiego, o stworzenie unikalnej wersji Huayry w wersji long-tail. Wspomniani klienci byli w pełni zaangażowani w proces tworzenia Codalungi i ostateczna charakterystyka auta jest między innymi ich zasługą.
Za punkt wyjścia obraliśmy prosty, linearny styl Huayry Coupé. Codalunga jest dłuższa i gładsza, tak jakby była formowana przez wiatr. Dzięki temu zaprojektowaliśmy linię, które są jeszcze bardziej eleganckie względem bazowego coupé. Zainspirowaliśmy się long-tailami z lat 60., które brały udział w wyścigu Le Mans. Huayra Codalunga posiada niewiele wyróżniających się elementów. Upraszczanie wcale nie jest proste, a pojazd ten jest rezultatem złożonego dążenia do prostych pomysłów.
Horacio Pagani, założyciel marki Pagani
Samochód jest więc dłuższy, posiada delikatną linię, a sam wygląd na tle innych supersamochodów możemy opisać jako elegancki i nostalgiczny. Nie zabrakło jednak znaków rozpoznawczych samochodów z San Cesario sul Panaro, czyli przepięknego wnętrza, otwieranych ku górze drzwi oraz zjawiskowych reflektorów. Celem było uzyskanie efektu, dzięki któremu Pagani Huayra Codalunga przypominałaby do złudzenia konstrukcję zrodzoną ponad pół wieku temu – to udało się projektantom wręcz perfekcyjnie.
Codalunga została wyprodukowana w liczbie zaledwie pięciu egzemplarze, które oczywiście zostały już sprzedane. Pagani ujawniło również zawrotną cenę każdej ze sztuk – co najmniej (!) 7 milionów Euro. Nawet jednak jeżeli mieliście taką ilość gotówki odłożoną w skarpecie, kupienie Codalungi prosto od Pagani nie będzie już niestety możliwe.
Foto. Materiały prasowe producenta
Comments