Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Jeśli Ford Mondeo odejdzie w zapomnienie to będzie nam niezwykle przykro, ale rynek zweryfikował sedany i kombi z segmentu D – wygrały SUV’y

Zaryzykuję stwierdzenie, że Ford Mondeo wpisał się w krajobraz naszych polskich dróg. Premiera pierwszej generacji tego modelu miała miejsce w listopadzie 1992 roku i choć było to dawno, to na naszych ulicach możemy spotkać zagubione egzemplarze, jednak to druga generacja parę lat temu królowała nad Wisłą. Dzisiaj czwarta odsłona tego popularnego modelu przeżywa prawdziwe zatrzęsienie w Polsce – tanie, pakowne i z 2-litrowym Dieslem bezawaryjne. Czego chcieć więcej? No właśnie, szóstej generacji Forda Mondeo, która nam Polakom jest potrzebna, ale w Stanach Zjednoczonych uważają, że czas posłać Mondeo na emeryturę. I wiecie co? Mają rację, bo grupa VAG zawładnęła tym segmentem, ale po kolei.

Oto nowy Ford Mondeo - na razie Chiny, wkrótce Europa?

Jakiś czas temu zaczęły krążyć plotki, że Ford testuje nową generację Mondeo i to w Europie. Faktycznie, przyuważono zakamuflowane egzemplarze na testach, ale to jeszcze nie oznacza, że powstaje nowa generacja, a już na pewno nie, że będzie dostępna w Europie. Jednak faktem jest, że w Chinach pojawi się nowe Mondeo i jego zdjęcia możecie zobaczyć w tym artykule. Jest to wersja przeznaczona tylko na rynek chiński (przynajmniej na razie) i co ciekawe, nazwa modelu zostaje zachowana. Specyfikacja techniczna tego auta wygląda następująco:

  • rozstaw osi – 2945 milimetrów
  • długość – 4935
  • silnik: benzyna, 2.0 R4 235 koni mechanicznych
Oto nowy Ford Mondeo - na razie Chiny, wkrótce Europa?
Na rynku chińskim ma być dostępnych wiele konfiguracji wizualnych

Aktualna, piąta generacja Mondeo, na rynku europejskim będzie do marca 2022 roku, czyli została naprawdę mało czasu, aby kupić ten model. Na rynku widać od lat tendencję, że zyskują SUV’y kosztem kombi i sedanów – tak jest po prostu wygodniej. Poza Volkswagenem Passatem i Skodą Superb ciężko mówić o dobrej sprzedaży w tym segmencie. Dlatego nie tylko Ford rezygnuje z segmentu D, ale również inni producenci odkładają jego rozwój na bok. W dużym skrócie – Excel się nie spina, a zadecydował o tym trend tworzony przez konsumentów. Jest prawdopodobne, że w Europie pojawi się następca Mondeo, ale nie pod tą samą nazwą. Plotki sugerują, że będzie podobny do Mustanga Mach-e oraz modelu Evos, czyli… no właśnie, zobaczcie sami poniżej.

Ford Evos

Foto. Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Informacji

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *