Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Minęło 5 lat od premiery drugiej generacji Jaguara XF, więc to dobry czas, aby przeprowadzić facelifting i znacznie odświeżyć luksusową limuzynę marki

Jaguar stale wprowadza nowości do swojej gamy modelowej, a nowe wcielenie XF Sedan i Sportbrake jest tego doskonałym przykładem. Odświeżenie tego modelu przyniosło ze sobą wiele nowości, w tym silnik Diesla wyposażony w układ tzw. miękkiej hybrydy, czego wcześniej nie widzieliśmy w szeregach brytyjskiej marki. Jednak nie tylko w zakresie technologii napędowej zaszły zmiany, bo celem liftingu było podwyższenie poziomu luksusu w oferowanym modelu. Czy się udało? Wydaje się, że tak, bo powiew świeżości stylistycznej pchnął wyżej samochód w stronę niemieckiej konkurencji i tym samym sprawił, że auto jest bardziej reprezentacyjne. Jednak czy to przyciągnie nowych klientów do marki?

XF

Nowa generacja czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika wysokoprężnego Ingenium, o pojemności 2-litrów, z technologią hybrydową MHEV oraz najnowszy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o pojemności 2-litrów napędzają nowego Jaguara XF, zapewniając zwiększoną wydajność i wysokie osiągi.

Na zewnątrz przeprojektowany został przedni zderzak z większymi i mniejszymi wlotami powietrza dla zwiększenia wizualnej szerokości. Szerokość wizualną zwiększa nowa osłona chłodnicy z detalem w postaci siatki inspirowanej legendarnym logo Jaguara. W bocznych otworach wentylacyjnych błotnika znajduje się teraz ikoniczne logo Jaguara, pokazujące wyjątkową dbałość o szczegóły występujące w całym pojeździe.

XF

Nowe, super smukłe, reflektory full LED z oświetleniem do jazdy dziennej w kształcie podwójnej litery „J” są dostępne także z opcjonalną technologią Pixel LED. Dzięki funkcji Adaptive Driving Beam, która monitoruje drogę przed pojazdem i automatycznie dostosowuje światła drogowe tworząc różne wzory wiązki światła, przesłaniając różne segmenty diód LED, aby zoptymalizować widoczność bez rozpraszania uwagi innych kierowców. Reflektory Premium LED są standardowo montowane we wszystkich wersjach wyposażenia, a w wersjach SE i HSE jest dostępna także funkcja Asystenta automatycznych świateł drogowych (AHBA). Technologia ta wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu aby automatycznie przełączać światła między wiązką świateł drogowych i mijania, dzięki czemu nadjeżdżający kierowcy nie są oślepiani. Animowane wskaźniki kierunkowe są również dostępne jako wyposażenie opcjonalne.

Ulepszenia projektowe z tyłu obejmują szerszy zderzak oraz tylny dyfuzor w kolorze nadwozia, który optycznie obniża samochód. W werji XF Sedan dostępne są także przyciemnione obramowania tylnych świateł. W specyfikacji R-Dynamic, nowy XF charakteryzuje się serią wyraźnych elementów konstrukcyjnych dla uzyskania bardziej asertywnego wyglądu, podczas gdy wszystkie modele są dostępne z opcjonalnym pakietem stylizacji nadwozia Black, który zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd z elementami wykończonymi w kolorze Gloss Black.

Luksusowe i nowoczesne wnętrze

XF

XF ma zupełnie nowe wnętrze, w którym nacisk został położony na luksus, nowoczesne technologie oraz wyrafinowanie. Nowy design kokpitu jest odważniejszy, bardziej dynamiczny i bardziej skoncentrowany na kierowcy. Nowa, sportowa konsola środkowa, przechodzi w deskę rozdzielczą wyposażoną w opcjonalną, bezprzewodową ładowarkę z wzmaczniaczem sygnału telefonicznego (na wybranych rynkach).

XF

Sercem nowego wnętrza jest płynnie zintegrowany, centralny, zakrzywiony, szklany ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4” w eleganckiej obudowie ze stopu magnezu, za pomocą którego steruje się nowym systemem informacyjno-rozrywkowym Pivi Pro. Autentyczne wykończenia, w tym forniry z drewna o otwartych porach i aluminium, mają pięknie ukształtowane kształty, takie jak górna wkładka drzwiowa. Laserowo wytrawiona obudowa głośnika średniotonowego i metalowe pokrętło sterujące JaguarDrive Control uosabiają dbałość o szczegóły.

Jaguar XF

Nowa dźwignia zmiany biegów – tylko jeden z wielu pięknych detali – posiada górną część wykończoną szwem przypominającym piłkę do krykieta, zaś dolna część wykonana została z precyzyjnie zaprojektowanego metalu dla zwiększenia wrażliwości dotykowej. Nowe boczki drzwi, wyposażone w nowy 360 stopniowy uchwyt, zapewniają łatwiejszy dostęp i zwiększone możliwości przechowywania butelek z napojami i innych przedmiotów w kieszeniach drzwi. Nowe fotele posiadają szerszą amortyzację, nowe funkcje masażu oraz lepsze pokrycie stref grzewczych i chłodzących. Wytłoczone logo Jaguar znajduje się na wszystkich standardowych zagłówkach, a zestaw etykiet tapicerskich “Est.1935 Jaguar Coventry” podkreśla dziedzictwo marki.

Seria zaawansowanych technologii zapewnia zdrowie i dobre samopoczucie wszystkich użytkowników. Opcjonalny we wszystkich modelach system jonizacji powietrza w kabinie poprawia jakość powietrza we wnętrzu dzięki technologii Nanoe, która pomaga usuwać alergeny i nieprzyjemne zapachy. System posiada również filtr PM2.5, który wychwytuje najdrobniejsze cząstki stałe w celu poprawy zdrowia i samopoczucia pasażerów.

Zaawansowane, wydajne silniki

Nowe Jaguary XF Sedan i XF Sportbrake są wyposażone w czterocylindrowe silniki benzynowe Ingenium i układy napędowe nowej generacji z silnikiem wysokoprężnym, które korzystają z technologii MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Nowy XF jest dostępny wyłącznie z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, napędem na tylne lub wszystkie koła oraz następującymi opcjami silnika:

Diesel

  • 2.0L R4 Turbo 204KM, 8AT, RWD/AWD

Benzyna

  • 2.0L R4Turbo 250KM, 8AT, RWD/AWD
  • 2.0L R4Turbo 300KM, 8AT, AWD

Diesel o mocy 204 KM produkuje 430 Nm, jego system MHEV wykorzystuje zintegrowaną prądnicę rozruchową (BiSG) umieszczoną w komorze silnika, aby zbierać energię zwykle traconą podczas zwalniania i hamowania, która jest następnie magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym 48V umieszczonym pod podłogą bagażnika. Jest ona w stanie przetworzyć zgromadzoną energię i wykorzystać ją do wsparcia silnika podczas ruszania/przyspieszania, jednocześnie zapewniając bardziej wyrafinowany i czuły system STOP/START.

Nowy silnik wysokoprężny o mocy 204 KM z technologią MHEV rozpędza model XF Sedan (RWD) do 100 km/h w 7,6 sekundy. Wersja XF Sportbrake (AWD) jest zdolna uzyskać prędkość 100km/h w 8,0 sekund. Zapewnia to niskie koszty eksploatacji i stanowi 13-procentową poprawę w zakresie emisji zanieczyszczeń oraz 14-procentową poprawę wydajności wersji XF Sedan (RWD) w porównaniu z poprzednim silnikiem wysokoprężnym o mocy 180 KM, a także wzrost mocy o 24 KM.

Użytkownicy preferujący jednostki benzynowe mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami 2-litrowego silnika z rodziny Ingenium o mocy 250 KM/365 Nm lub 300 KM/400 Nm. Obydwa warianty zostały wyposażone w najnowsze technologie, w tym turbosprężarkę twin scroll oraz system Continuous Variable Valve Lift (CVVL), co zapewnia połączenie wyrafinowanych osiągów i wydajności.

XF

Silnik benzynowy o mocy 250 KM zapewnia przyspieszenie 0-100km/h w 6,9 sekundy w przypadku modelu XF Sedan (RWD). XF Sedan z jednostką o mocy 300 KM, dostępny jest wyłącznie z napędem na wszystkie koła (AWD) co pozwala mu przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy. Wszystkie silniki zostały połączone z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która może być sterowana za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy w celu zwiększenia zaangażowania kierowcy.

Zaawansowane technologie łącznościowe

Jaguar XF

Nowy XF jest wyposażony w elektroniczną architekturę pojazdu nowej generacji firmy Jaguar, nazwaną EVA 2.0. Wspiera szereg nowych technologii, aby zapewnić, że pojazd jest zawsze podłączony i zawsze posiada aktualne oprogramowanie.

Najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Pivi Pro jest dostępny za pośrednictwem całkowicie nowego 11,4-calowego, zakrzywionego, szklanego ekranu dotykowego HD. Najważniejsze zalety to większa przejrzystość – ekran jest trzykrotnie jaśniejszy i większy o 48% w porównaniu z poprzednim ekranem, a uproszczone struktury menu umożliwiają kierowcom dostęp lub wykonanie do 90% typowych zadań z ekranu domowego za pomocą maksymalnie dwóch dotknięć.

Aby ułatwić kierowcom szybki dostęp do ważnych informacji, nowy XF został wyposażony w nowy 12,3-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy z ulepszoną grafiką i konfigurowalnym układem, który może wyświetlać pełnoekranowe mapy z wskazówkami nawigacji, cyfrowe tarcze prędkościomierza i obrotomierza, multimedia, listę kontaktów lub szczegóły informacji i rozrywki. W połączeniu z najnowszą generacją wyświetlacza przeziernego HUD, nowy XF zapewnia kierowcom wszystkie informacje, których potrzebują, przy jak najmniejszym rozproszeniu uwagi.

Nowy, intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy został standardowo wyposażony w technologię Apple CarPlay® i umożliwia klientom jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth. Android Auto™ i Baidu CarLife są również dostępne w standardzie, w zależności od wybranego rynku. Bezprzewodowa ładowarka urządzeń mobilnych z wzmacniaczem sygnału pozwala na szybkie naładowanie smartfona. System zapewnia również wyraźniejsze połączenia za pomocą zewnętrznej anteny. Aby umożliwić niemal natychmiastowy rozruch, Pivi Pro posiada dedykowane źródło zasilania, dzięki czemu jest gotowe do użycia, gdy tylko klienci znajdą się za kierownicą.

Kolekcja nowych, wygodnych technologii zawiera funkcję Software-Over-The-Air (SOTA), która zapewnia, że XF zawsze korzysta z najnowszego oprogramowania. Technologia ta oznacza, że właściciele nie muszą odwiedzać autoryzowanych serwisów, aby zaktualizować oprogramowanie pojazdu. Łączność Pivi Pro zapewnia najnowsza wbudowana technologia dual-sim z dwoma modemami LTE, która umożliwia systemowi wykonywanie wielu funkcji jednocześnie, takich jak strumieniowe przesyłanie multimediów i pobieranie aktualizacji SOTA, bez pogorszenia wydajności. Zaawansowana łączność zapewnia również minimalizację przerw sygnału powodowanych brakiem pokrycia danego obszaru, ponieważ system wyszukuje automatycznie dostawcę z silniejszym sygnałem.

Jaguar XF

Pierwsza w tym segmencie, aktywna technologia redukcji szumów drogowych stale monitoruje wibracje z powierzchni drogi i oblicza przeciwną fazę fali dźwiękowej potrzebną do usunięcia hałasu słyszanego przez pasażerów. Oznacza to niższe poziomy hałasu w kabinie, co zapewnia wyrafinowanie i zmniejszenie uczucia zmęczenia, zwykle związane z długotrwałym narażeniem na hałas o niskiej częstotliwości. Ilość osób w samochodzie jest monitorowana, a system stale optymalizuje wydajność, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia dla każdego.

Dodatkowo, lusterko wsteczne ClearSight przekazuje kierowcy niezakłócony widok na drogę z tyłu. Dzięki zastosowaniu szerokokątnej kamery, system dostarcza wysokiej rozdzielczości obraz bez względu na słabe oświetlenie zewnętrzne lub deszcz. W celu zwiększenia wygody użytkowania, nowy Activity Key drugiej generacji może być używany do blokowania, odblokowywania i uruchamiania pojazdu bez konieczności obecności w nim konwencjonalnego pilota. Urządzenie wyposażone jest także w zegarek, a okres między kolejnymi ładowaniami wynosi do siedmiu dni. Nowy XF korzysta również z najnowszych technologii wspomagających kierowcę. Obejmują one m.in. system monitorowania ruchu podczas wysiadania (CEM), który alarmuje zarówno pasażerów z przodu, jak i z tyłu o zbliżającym się samochodzie lub rowerzyście podczas wysiadania z pojazdu. Tempomat adaptacyjny automatycznie utrzymuje zadaną odległość od pojazdu jadącego z przodu.

Jaguar XF

Najnowsza technologia kamer surround 3D pozwala wykorzystać zaawansowaną funkcjonalność obrazu 3D dzięki zastosowaniu najnowszych kamer, które zapewniają większą szczegółowość i opcjonalny podgląd w czasie rzeczywistym podczas manewrowania pojazdem.

Zaangażowanie Jaguara w tworzenie mocnych i lekkich pojazdów jest kontynuowane w nowym XF. Architektura intensywnie wykorzystująca aluminium została stworzona z materiału pochodzącego z produkcji w obiegu zamkniętym w celu zwiększenia zrównoważonego rozwoju i stanowi istotny wkład firmy Jaguar w projekt „Destination Zero” – świata o zerowej emisji zanieczyszczeń, bez wypadków i korków.

Klienci mogą wybierać spośród wersji wyposażenia S, SE i HSE, wszystkie są dostępne także w wersji nadwozia R-Dynamic. Opcjonalnie we wszystkich modelach dostępny jest również pakiet stylizacji nadwozia Black.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *