Napęd xDrive debiutuje w BMW M3 i M4 Competition, będzie dostępny wraz z wersjami RWD

Napęd 4×4 w BMW M3 i M4 Competition będzie realizowany podobnie do tego znanego już z modelu M5. W związku z tym będzie można odłączyć przedni napęd i przenieść całą moc na tylne koła.

Choć BMW M3 i M4 Competition są na rynku już od jakiegoś czasu i każdy oswoił się już z kontrowersyjnym designem, bawarski producent chce nas jeszcze czymś zaskoczyć. Póki co oba modele były dostępne jedynie z napędem na tył, jednak od roku modelowego 2022 do oferty dołączy wersja MxDrive, która połączy zalety napędu na 4 koła, jak i na tył. Będzie to podobne rozwiązanie, jak to znane już z BMW M5 i M8, co powinno sprawić, że M3 i M4 będą pierwszymi modelami z taką technologią w tym segmencie.

BMW M3 i M4 Competition

Pod maską nadal znajdzie się oczywiście 6-cylindrowa jednostka o mocy 510 koni mechanicznych. W połączeniu z napędem na 4 koła, pozwoli to przyspieszyć do setki w 3,5 sekundy. Jest to czas o pół sekundy lepszy niż wersji z napędem na tył. Prędkościomierz standardowo zatrzyma się na 250km/h, a z pakietem M Driver będzie podniesiona do 290km/h. Różnicą w porównaniu do wersji RWD są też dostępne skrzynie biegów. W wersji MxDrive będzie oferowany jedynie 8-biegowy automat, podczas gdy w RWD jest też manual.

BMW M3 i M4 Competition

Jedyna rzecz, która będzie martwić w nowej wersji, to waga auta. 1800 kilogramów to bardzo dużo, jak na auto tej klasy. BMW z pewnością jednak postara się, aby prowadzenie auta nadal stało na najwyższym poziomie. W kwestii napędu, podobnie jak w M5 będą dostępne 3 tryby: 4WD, 4WD Sport i RWD.

BMW M3 i M4 Competition

Nieznany jest jeszcze polski cennik nowego M3 i M4 z napędem MxDrive. Możemy się jednak spodziewać, że będzie to wydatek około 20 tysięcy złotych w porównaniu do wersji RWD. Jednak czy przez możliwość odpięcia przedniej osi w MxDrive, znajdą się jeszcze klienci na odmianę RWD? Poza ceną, przesłanką jest także manualna skrzynia biegów, niedostępna w wersji 4×4 i niższa waga. Bez wątpienia, M3 i M4 z nowym rozwiązaniem napędu będą świetnymi samochodami, a napęd MxDrive powinien sprawić, że będą uniwersalne. Bardzo możliwe, że nadchodzące M3 Touring będzie dostępne jedynie w wersji 4×4.

Foto. materiały prasowe producenta