Michelin pozostaje dostawcą opon MotoGP do 2026 roku!

Michelin pozostanie oficjalnym dostawcą ogumienia w MotoGP do 2026 roku. Francuska firma podpisała nowy 3-letni kontrakt.

Michelin stał się jedynym dostawcą opon dla MotoGP od 2016 roku. Odegrał on dużą rolę w stworzeniu bliskiej rywalizacji przez te pięć i pół roku. Francuscy producenci mieli jak dotąd umowę z MotoGP do 2023 roku, ale z racji dobrej współpracy przedłużyli oni porozumienie na następne 3 lata. Dyrektor generalny Dorny Carmelo Ezpeleta, uważa, że okres bliskich wyścigów i historycznych wyczynów sprawia, że kontynuacja partnerstwa między Michelin i MotoGP jest oczywista. Hiszpan jest zachwycony transakcją, którą wykonał w ostatnim czasie.

Jesteśmy bardzo dumni, że możemy kontynuować naszą współpracę z Michelin co najmniej do 2026 roku. Michelin był ważnym partnerem MotoGP. W 2016 roku stali się dostawcą opon do najwyższej klasy, pomagając nam stworzyć jedną z największych rywalizacji w historii wyścigów motocyklowych Grand Prix. Cieszę się, że osiągniemy dekadę współpracy i mam nadzieję, że będziemy mogli wspólnie budować na tym niesamowitym fundamencie. Ta umowa to fantastyczna wiadomość dla nas wszystkich w mistrzostwach.

Carmelo Ezpeleta, dyrektor generalny Dorny
Joan Mir Suzuki Michelin

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy od czasu powrotu Michelin do MotoGP. Jesteśmy szczególnie dumni z postępu technologicznego poczynionego dzięki naszym produktom, a także z wielu rekordów pobitych wspólnie z naszymi partnerami. Te mistrzostwa oferują fanom urzekające widowisko, dostępne za pośrednictwem platform cyfrowych, które nie mają sobie równych w sportach motorowych. Bycie partnerem MotoGP stanowi zatem cenną okazję dla Michelin, aby zaangażować publiczność i graczy z całej dyscypliny w swoją wizję, markę, opony i innowacje. Dla nas sporty motorowe to laboratorium, które zachęca do przekazywania swojej wiedzy i zrównoważonych rozwiązań z korzyścią dla wszystkich.

Florent Ménégaux, dyrektor generalny Michelin

Nowy kontrakt obejmuje również objęcie miejsca sponsora tytularnego przez Michelin jednego Grand Prix w każdym sezonie objętym umową. Natomiast jeśli chodzi o zdania zawodników na temat opon, to raczej jest to gryzienie się za język niż mówienie szczerej prawdy.

Foto. materiały prasowe serii